Ministerul Culturii lansează campania „Citeşte româneşte”. Cum pot fi susținuți autorii autohtoni

Ministerul Culturii, cu sprijinul eMAG, al Uniunii Scriitorilor din România şi al Asociaţiei Editorilor din România, lansează o campanie de promovare a cărţilor româneşti, numită „Citeşte româneşte”.

Scopul proiectului este de a promova cărţile autorilor autohtoni şi de a realiza o comunicare mai bună între aceştia şi cititorii lor. Totodată, proiectul îşi doreşte să crească consumul de carte, în general, România aflându-se pe ultimele locuri din Europa la acest capitol, cu aproximativ 20 de milioane de cărţi vândute anual, în timp ce în Italia se comercializează aproximativ 190 de milioane, iar în Franţa 430 de milioane.

În această perioadă, în care târgurile de carte şi librăriile mari au fost închise sau nu au mai avut posibilitatea de a fi organizate, Ministerul Culturii încearcă să fie alături de autorii români prin promovarea consumului de carte românească.

Unul dintre primele obiective pe care mi le-am propus la preluarea mandatului de ministru al culturii a fost să găsim pârghiile pentru creşterea consumului de carte românească şi a numărului de cititori. Deşi am fost încetiniţi în implementarea unor proiecte, de situaţia neprevăzută creată de pandemie, reuşim să venim cu unul nou, în parteneriat cu mediul privat, pe care ne propunem să îl desfăşurăm pe o perioadă cât mai lungă de timp. Prin campania ‘Citeşte româneşte’ dorim să promovăm autori români şi să convingem din ce în ce mai mulţi oameni să cunoască şi să citească cărţi ale scriitorilor, poeţilor, autorilor noştri, în general. Am căutat un partener care să poată implementa un astfel de proiect, iar eMAG a răspuns imediat, cu solidaritate, iniţiativei noastre, punând la dispoziţie toate resursele necesare desfăşurării unei astfel de campanii. Totodată, campania este deschisă tuturor librăriilor, magazinelor online sau distribuitorilor de carte, astfel încât, împreună, să promovăm literatura românească şi să o facem cunoscută publicului larg. Mulţumesc, pe această cale, partenerilor şi tuturor scriitorilor şi personalităţilor care se alătură acestui demers de promovare. Putem să arătăm autorilor noştri o adevărată apreciere cumpărându-le cărţile, citindu-le şi vorbind despre ele„, a declarat ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu.

Pe platforma eMAG vor fi disponibile peste 2100 de titluri provenind de la peste 1100 de autori, din domenii variate, de la cărţi de ficţiune, istorie sau economie, până la cărţi pentru copii.

Prin programele desfăşurate de Fundaţia eMAG susţinem atât copiii olimpici români, care au rezultate deosebite în competiţiile internaţionale, cât şi copiii din comunităţile defavorizate, aflaţi în prag de abandon şcolar. Însă, noi credem că, la baza educaţiei, stă lectura. De aceea, ne alăturăm iniţiativei Ministerului Culturii de a susţine cartea şi scriitorii români. Ne bucură faptul că instituţiile statului caută din ce în ce mai mult soluţii digitale şi suntem pregătiţi să ne punem cunoştinţele şi infrastructura la dispoziţie pentru a susţine astfel de demersuri ori de câte ori va fi nevoie„, a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Pe pagina dedicată campaniei „Citeşte româneşte”, de pe site-ul eMAG, cititorii au la dispoziţie topuri de carte românească, dar şi o secţiune cuprinzând cele mai noi apariţii.

Uniunea Scriitorilor din România se asociază acestei campanii, Preşedintele U.S.R., Nicolae Manolescu, marcând importanţa lecturii cărţilor scriitorilor români, validaţi de critica literară şi formând scara de valori a literaturii contemporane.

„Pieţele de carte mature se bazează, în principal, pe cărţile autorilor autohtoni. România este una dintre excepţiile Europei, din acest punct de vedere, şi este în interesul întregului lanţ editorial ca acest lucru să se schimbe. O campanie de promovare a cărţilor autorilor români este un pas foarte bun către aşezarea lucrurilor pe drumul lor firesc„, a declarat Grigore Arsene, preşedintele Asociaţiei Editorilor din România.