Ministerul Educației intenționează să cumpere table inteligente și tablete cu care să doteze școlile. ”Generația de acum din școli s-a născut cu IT-ul în ADN!”

Ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, care se află în aceste zile într-o vizită în județul Bistrița-Năsăud, a vorbit, într-o conferință de presă, despre bugetul din acest an alocat sistemului de educație din România.

În opinia ministrului, bugetul din 2018 este mult mai generos decât cel de anul trecut și prevede atât asigurarea cheltuielilor privind cresterile salariale, cât și susținerea unor investiții în ceea ce privește partea de logistică.

”Bugetul de anul acesta aș spune că este unul mai generos, mult mai generos decât cel de anul trecut. Pe lângă faptul că se asigură acoperirea creșterilor salariale care le-a înregistrat corpul profesoral și personalul didactic auxiliar și nedidactic, sunt acoperite și nevoile de a rezolva problemele de logistică în școlile noastre” a declarat Ecaterina Andronescu.

Bugetul Ministerului Educației Naționale pe anul 2019 prevede o creștere de 47,40% față de anul 2018, fiind în sumă de 30.969,26 milioane de lei.

Ministrul a specificat că o sumă de aproximativ două miliarde de lei sunt prevăzute în buget pentru cumpărarea de table inteligente și tablete cu care să fie dotate școlile.

În buget avem două miliarde de lei, sumă care este destinată cumpărării de table inteligente și de tablete pentru că generația de acum din școlile noastre este o generație care, spun eu, s-a născut cu IT-ul în ADN și, sigur, trebuie să ne ducem să predăm lecțiile prin achizițiile lor inițiale de pe tabletă, prin imagini și prin lucrurile care îi ajută să înțeleagă și să facă aceste achiziții în cunoaștere, cu o cinetică mai rapidă decât cu tabla și cu creta” a mai adăugat ministrul Ecaterina Andronescu.

Ce spune ministrul despre uniformele școlare?

Ecaterina Andronescu a explicat de ce a readus în discuție subiectul privind uniformele școlare, afirmând că nu face referire la introducerea unei uniforme obligatorii în școli, ci la alegerea unei ţinute prin care să se distingă elevii.

Nu îmi doresc uniforma ca o modalitate de uniformizare a personalităţilor dintr-o şcoală, pentru că ar fi dramatic şi nu am acest sistem de gândire și de raportare. Dar, în acelaşi timp, mă uit la şcolile de mare tradiţie din Europa. Sunt mândre de uniforma pe care o poartă, uneori, de sute de ani. Dacă şcoala, consiliul profesoral, împreună cu părinţii aleg un semn distinctiv – un sacou de o anumită culoare, nu ştiu, ce găsesc, că imaginaţia trebuie să îi meargă fiecăruia, ne-ar fi mai uşor să îi recunoaştem pe intruşi printre elevii şcolii şi mai uşor le-ar fi şi jandarmilor, poliţiei să îi protejeze atunci când ei se află pe stradă. Asta este modalitatea prin care am redeschis subiectul nu uniformei obligatorii, ci alegerii unei ţinute prin care să recunoaştem copiii care învaţă într-o şcoală” a încheiat ministrul.

Ministrul a mai precizat că există o lege în care se prevede că ”o ținută poate fi aleasă prin acordul școlii cu părinții. Deci cadrul legal din acest punct de vedere există”. 

Întrebată dacă părinții ar trebui să susțină financiar o asemenea măsură, ministrul a mai completat: ”Putem să căutăm și alte soluții. Nu cred că este singura”.