Noile reguli pentru deschiderea și funcționarea școlilor

FOTO: arhivă

Noile reguli pentru deschiderea și funcționarea școlilor au fost făcute publice, acestea fiind prevăzute într-un ordin comun al miniștrilor Educației și Sănătății. Potrivit documentului, sunt două scenarii cu prag la rata de infectare 6/1.000 de locuitori.

Scenariile stabilite sunt în cea mai mare parte cunoscute. Până la atingerea ratei de infectare de 6 la mia de locuitori în localitate, toate creşele, grădiniţele şi şcolile vor funcţiona cu prezenţă fizică. După depăşirea ratei de 6 la mie rămân deschise creşele şi grădiniţele. Toţi elevii intră în online cu o singură excepţie: învăţământul special. Pentru învăţământul special activităţile de terapie, activităţi prin care elevii cu cerinţe educaţionale speciale învaţă practic să supravieţuiască, vor fi permise şi după depăşirea ratei de infectare de 6 la mie. Este singura excepţie. După depăşirea ratei de infectare de 6 la mie nu vor mai fi permise nici măcar activităţile remediale„, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-o conferinţă de presă.

La rândul său, ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, a adăugat că măsurile de prevenție se mențin.

Discutăm despre distanțarea fizică, de aerisirea cvasi permanentă a spațiilor închise din școală, punând accent mai ales pe spațiile cu risc mare de transmitere. Discutăm de locurile de luat masa și de sălile de sport, de menținerea obligativității purtării măștii în spațiile din interior. Am ajuns la un consens în ceea ce privește tipul de mască purtat. Am recomandat purtarea măștii de tip medical, pentru că este standardizată, dar am revenit și cu câteva precizări despre condițiile pe care măștile de tip textil trebuie să le îndeplinească pentru a putea fi acceptate. Să fie adaptate feței și să fie să acopere corect nasul și bărbia. Am precizat că se interzic alte tipuri de dispozitive care sunt folosită uneori pe tip de mască”, a precizat Mihăilă.

În cazul elevilor confirmaţi pozitiv SARS-COV-2, aceștia pot reveni la şcoală, începând cu ziua a opta, după efectuarea unui test rapid antigen.

„În ceea ce priveşte testarea şi măsurile care se iau atunci când apare un caz pozitiv, fie că este un caz simptomatic care a fost testat în şcoală şi diagnosticat pozitiv, fie că direcţia de sănătate publică sau părintele a anunţat şcoala că unul dintre copii s-a pozitivat, atitudinea este: dacă vorbim de clase la învăţământul preşcolar şi de clasele de la pregătitoare până la clasa a VI-a, inclusiv ca elevii din clasa copilului care a fost diagnosticat pozitiv să continue învăţământul online timp de 14 zile, dar se poate reveni, începând cu ziua a opta, prin testare antigen rapidă, în condiţiile în care rezultatele acestor teste sunt negative„, a mai spus ministrul Ioana Mihăilă

Ea a precizat că testarea în ziua a opta se organizează în şcoli de către personalul medical al unităţilor de învăţământ acolo unde este disponibil sau prin mobilizarea echipelor de la direcţiile de sănătate publică, acolo unde personalul este disponibil.

Pentru părinţii copiilor care refuză testarea în ziua a opta se prelungeşte învăţământul online până în ziua a paisprezecea, moment în care se întorc la şcoală. Pentru copii din clasele a VII-a, a VIII-a şi învăţământul liceal, la apariţia unui caz pozitiv în şcoală există două situaţi: copii care au fost vaccinaţi sau au trecut prin boală în ultimele 180 de zile şi fac dovada în ceea ce priveşte aflarea într-una din cele două situaţii pot continua să înveţe faţă în faţă. Ceilalţi copii trec pe învăţământ online, la fel ca şi în clasele primare şi până la clasa a VI-a, pentru 14 zile, dar cu posibilitatea testării şi revenirii la şcoală începând cu ziua a opta”, a arătat ministrul Sănătăţii.

În situația în care un cadru didactic va fi testat pozitiv pentru COVID-19 după începerea anului şcolar, acesta va intra în carantină, iar şcoala va trebui să găsească „soluţii de înlocuire” a acelui cadru didactic.

Ordinul comun al ministrilor Educației și Sănătății în care sunt prevăzute noile reguli pentru deschiderea și funcționarea școlilor poate fi consultat în varianta completă AICI.