Peteleu iese la ATAC: „Sensul de un milion de euro, fără sens! Alta e soluția!”

Pârtia de schi fără zăpadă, bazinele de înot din deal, podul „trambulină” care nu duce nicăieri, cușca veverițelor și multe alte aberații caracteristice primarului Crețu sunt practic niște investiții fără sens. Ele nu fac altceva decât să îndatoreze orașul și implicit pe cetățenii acestuia pe mulți ani de acum înainte, fără a le aduce bunăstarea pe care toți și-o doresc.

Ca să le pună capac la toate, același primar cu idei utopice, s-a gândit să facă un nou sens giratoriu. Dar nu orice sens ci unul de un milion de euro. Că de, primarul are banii în buget de nu mai știe ce să facă cu ei.

Este vorba de sensul giratoriu de la intersecția străzii Tărpiului cu strada Drumul Cetății unde, evident, se impune o soluție de rezolvare a traficului aglomerat din zona respectivă, la orele de vîrf. Doar că, soluția propusă de primar este una nejustificată din punct de vedere al costurilor pentru că, din totalul de 914.668 euro, sensul în sine costă 21141 euro, adică 2,3%! Aberant, nu? Până și proiectarea costă mai mult, adică 38823 euro. Ori cum să faci o investiție la care proiectarea costă mai mult decât investiția în sine?

VARIANTA Crețu:                                                  VARIANTA Peteleu:

sw

sw1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Desigur, se pune întrebarea, ce reprezintă celelalte cheltuieli? Ei bine, 184.335 euro (20%) costă un podeț iar 589630 euro(65%) costă devierea unor rețele electrice, restul fiind cheltuieli de organizare de șantier, diverse și neprevăzute, asistență tehnică. De ce să faci aceste cheltuieli pentru un sens de 21141 euro? Vorba aia, prietenii știu de ce!

x2-Copy-Copy-2De ce costă 1 milion de euro sensul de pe Tărpiului ? Pentru că 600.000 de euro costă mutarea cablurilor subterane. Electrica așteaptă ca Primăria să facă investiția, după care să preia GRATIS rețeaua! Consilierii “lui Crețu” au ales soluția cea mai scumpă, deși aveau variantă mai ieftină, fără cabluri subterane!

Pe lângă aceste cheltuieli, documentația aprobată (SF) nu respectă cadrul legal, nu are o analiză cost-beneficiu, nu are propuse cel puțin două scenarii și multe alte aspecte de acest fel. Mai mult, nu se știe cine este proprietarul centurii în acest moment și nici cine este beneficiarul proiectului: Municipiul Bistrița, Direcția de Servicii Publice, sau altcineva. Totuși, documentația a fost aprobată de majoritatea PSD-ALDE-UDMR, de parcă totul era perfect.

Personal, în ședința de Consiliu Local am propus amânarea proiectului și găsirea unor soluții tehnice mult mai ieftine și mai simplu de realizat ca de exemplu o insulă care să aibă reglementările de circulație specifice sensurilor giratorii, așa cum este cazul intersecției de la Dej (Bistrița, Baia-Mare, Cluj). Bineînțeles că propunerile au fost respinse de majoritatea primarului, majoritate care aprobă fără să clipească documentații nelegale.

Fără să fiu specialist în drumuri și sensuri giratorii, doar gândind puțin, am realizată o altă variantă pe care v-o expun și dumneavoastră, cetățenilor cărora le pasă de bunul mers al orașului și de cheltuirea cu chibzuință a banului public.

Ioan Peteleu

Consilier local PNL

 

 

Citiți și:

page-4006-404x400Ne-a dat la televizor, la JURNALUL TVR 1! Bistrița, celebră pentru: podul care duce nicăieri, pârtia de schi la soare și pușcăria pentru veverițe!

One comment

  1. Merită să fie făcut de râsul oamenilor în toată Europa, așa o risipă de bani nu am mai văzut nicăieri nici la ruși nici la vestici. Investițiile a stea ar trebuie imputate ,incompetența sancționată iar banul public bine drămuit. Își imaginează acest om că cineva îi va ridica vreo statuie ???