NU puneți botul la proiectul lui Niculae, cu 47 de străzi asfaltate-n prag de alegeri ! Asfaltările „din bordură-n bordură” înseamnă 1.2 MILIOANE de euro risipiți aiurea! DOVADA: str. Industriei, fisurată la numai 2 ani de la asfaltarea de suprafață!

Viceprimarul Cristian Niculae iese la rampă cu un mega-proiect de peticire a străzilor din municipiu. În conferința de presă de astăzi, viceprimarul a prezentat presei locale o listă cu 47 de străzi care vor fi peticite în 2019 (12 de kilometri în total). Așa-zisa asfaltare din bordură-n bordură este o operațiune de suprafață, care NU durează în timp. Acest tip de lucrări s-a realizat pe strada Industriei și în parcările de reședință din cartiere.

DEZAVANTAJE:

– NU se intervine asupra fundației drumului, ci au loc doar intervenții asupra covorului asfaltic, turnat pe o infrastructură veche cu denivelări și infiltrații.

– NU sunt lucrări de durată.

– covorul asfaltic prezintă denivelări la scurtă vreme de la turnare.

– scurgerea apelor pluviale se realizează cu dificultate, dacă drumul se înalță. Această problemă a apărut la toate asfaltările din bordură-n bordură. (pe str. Industriei și la parcările de reședință).

– lucrările sunt realizate de Direcția de Servicii Publice, care oferă salarii mici muncitorilor și de aceea nu deține personal-calificat.

– cei 1.2 milioane de euro alocați din buget vor fi o pierdere la buget și o încercare puerilă de a mulțumi electoratul.

Strada Industriei arată DEZASTRUOS, la numai 2 ani de la asfaltarea „din bordură-n bodură”!

Strada Industriei a fost asfaltată din bordură-n bordură, dar la numai 2 ani de la finalizarea lucrărilor, covorul asfaltic se fisurează pe întreaga lungime a carosabilului. Au apărut gropi și întreg drumul este denivelat. Strada NU are panta corespunzătoare și apa de ploaie băltește pe carosabil.

Cu toate că știa că NU sunt lucrări de durată, Ovidiu Crețu a folosit acest proiect în campania din 2016 și a prezentat modernizarea strzii ca fiind o mare-realizare. În realitate, s-au înlocuit stâlpii de iluminat, bordurile și s-a tras un covor asfaltic ce NU durează, după cum se vede în fotografii!

 

Strada Barbu Lăutaru a fost asfaltată din bordură-n bordură! De 2 ori!

În 2017, Primăria Bistrița a demarat lucrările de modernizare a străzii Barbu Lăutaru. cu metoda zisă „din bordură-n bordură”, adică s-a turnat un strat de asfalt, fără intervenții elementare asupra fundației drumului. După schimbarea bordurilor, s-a turnat un nou strat de asfalt pe trotuare și pe carosabil, după care s-au trasat marcajele rutiere.

Lucrările din 2017 s-au realizat execrabil, motiv pentru care strada a fost spartă la câteva săptămâni după asfaltare și reparată din nou, pe alocuri.  În 2018, Primăria Bistrița modernizează a 3-a oară strada Barbu Lăutaru și au tras încă un strat de asfalt din bordură în bordură. La 6 luni distanță, covorul asfaltic prezintă denivelări și fisuri.

 

 

Parcările de reședință au fost peticite din bordură-n bordură!

Primarul Ovidiu Crețu a peticit parcările dintre blocuri, a desființat trotuarele și astfel a raportat un număr mai mare de locuri de parcare. Lucrările de execuție NU sunt la cel mai ridicat nivel și sunt zone unde asfaltul s-a lăsat, au apărut fisuri și decopertări ale covorului asfaltic.

Cum a ratat Primăria Bistrița programul de asfaltări, în cele 3 mandate PSD!

Primarul Ovidiu Crețu NU a asfaltat nicio stradă importantă din municipiu în 3 mandate! Pe zonele noi de locuințe, Primăria Bistrița asfatează cu o medie de 4 străzi pe an. PSD-iștii și-au dat seama că la capitolul infrastructură o să aibă probleme în camanie și acum, viceprimarul Niculae încearcă să recupereze la imagine.

Ovidiu Crețu este direct-răspunzător pentru situația infrastructurii din municipiu… lucru care a început să-i fie reproșat din interiorul PSD.

Direcția de Servicii Publice cheltuie peste 30 de MILIOANE de lei pe an ( 8 milioane de euro)! Deși au utilaje moderne fac cele mai proaste lucrări posibile și cheltuie 20% din bugetul Bistriței!

Direcția se subordonează Consiliului Local și apoi primarului municipiului, care l-a desemnat pe Cristian Niculae să se ocupe de verificare. Până acum, proasta-salarizare făcea ca muncitorii cu experiență să plece în mediul privat, iar DSP-ul să lucreze cu o organigramă stufoasă de oameni slab-pregătiți și prost-coordonați.

DSP -ul are un director, în persoana lui Ioan Crețiu care are în subordine aproximativ 250 de angajați. Funcționarii publici cu studii superioare care fac parte din organigramă ajung la salarii care depășesc 5.000 de lei. Ioan Crețiu are salariul BRUT peste 10.000 de lei pe lună, un șef de atelier are 5.000 de lei, un maistru (șef formație) are 3.600 de lei iar un muncitor are 2.000 de lei. Cu toate că s-au cumpărat utilaje moderne și salariile s-au majorat, (in)eficiența este aceeași ca înainte și marea problemă o reprezintă calitatea lucrărilor.

O mică parte a serviciilor DSP sunt externalizate iar marea problemă a acestei direcții o reprezintă calitatea lucrărilor executate. În fiecare an, parcul-auto al Direcției de Servicii Publice se reînnoiește, însă fără a se vedea o creștere calitativă. În cele 3 mandate ale lui Ovidiu Crețu, s-au cumpărat: tractoare, bascule, autogreder, cilindrii compactori, camion cu platformă de tractări-auto, mașină de finisat asfalt.

Lucrările la rețelele de utilități. Cum se putea rezolva problema, dacă Ovidiu Crețu era meseriaș în administrație!

Administrația Ovidiu Crețu se scuză când spune că NU putea face asfaltări, pe motiv că s-au făcut intervenții ne-sincronizate privind lucrările de înlocuire a rețelelor de apă-gaz-canal.

În perioada 2016-2017, în Bistriţa s-au spart 82 de străzi doar pentru reabilitarea reţelelor de gaz, reţelele de apă-canal şi de electricitate. Lucrările s-au executat execrabil și străzile sparte pentru lucrări la utilități au fost reparate cu diferențe de nivel față de covorul asfaltic.
Primăria Bistrița avea 2 soluții, în calitate de administrator și proprietar al domeniului public.

– modernizarea străzilor se putea realiza concomitent cu realizarea unor șanțuri colectoare unde ulterior puteau fi îngropate rețelele de utilități, șanțuri ce se puteau realiza în afara carosabilului. Astfel, rețelele de utilități ar putea fi înlocuite fără spargerea covorului asfaltic!

– un program concret, astfel încât rețelele de apă-canal-gaz să fie sincronizate, NU să se realizeze timp de 3-4 ani.

– firmele care sparg strada să fie OBLIGATE să re-aducă la starea inițială.
Ovidiu Crețu a invocat mereu faptul că pe anumite străzi din oraș s-au efectuat lucrări la rețelele de utilități și de aceea NU ar fi intervenit cu asfaltarea, lucru parțial adevărat, dar nici măcar pe acele zone unde s-a intervenit NU exista un plan de asfaltare.

Acest lucru demonstrează că Primăria Bistrița a aplicat o strategie greșită pe termen lung la capitolul infrastructură și după 10 ani de mandat nici măcar NU există proiectare pentru modernizarea străzilor din municipiu. Mai grav este faptul că încă NU s-a identificat sursa de finanțare a acestor investiții… lucru elementar pentru cei care doresc să conducă administrația locală, care în loc de lucruri concrete vin cu promisiuni electorale!

Traficul sufocat, lipsa variantelor ocolitoare și situația drumurilor din municipiu este principala problemă a administrației Crețu și ar putea crea un val MASIV de nemulțumiri, în perspectiva alegerilor locale. Tocmai de aceea, PSD-ul încearcă din răsputeri să remedieze prin propagandă și promisiuni această problemă IGNORATĂ de Primăria Bistrița în ultimii 10 ani…

Asfatarea de mântuială a celor 47 de străzi reprezintă modul în care Primăria Bistrița încearcă să impresioneze cetățenii pentru neputința din ultimii 10 ani. Ovidiu Crețu a refuzat să peticească străzile, cu toate că avea această variantă, dar Niculae joacă totul pe această carte și alături de staff-ul PSD speră că cetățenii vor fi impresionați!

1.2 MILIOANE de euro ar costa cele 47 de străzi din Bistrița, bani aruncați pe apa Sâmbetei. Desigur, obiectivul PSD este păstrarea Primăriei Bistrița și speră că prin astfel de proiecte de suprafață să păcălească opinia publică și cetățenii din cartierele ce vor avea străzi peticite din bordură-n bordură.

One comment

  1. Un exemplu bun este si parcarea de la intrarea in parc, pe langa fosta cladire a Allianz Trecand peste faptul ca nu au ras fostul covor asfaltic si au turnat peste facand adevarate praguri la intrarile in curti la oameni, parcarea dupa nici doi ani s-a mai si valurit si stricat.