Ovidiu Crețu: ”Pentru varianta ocolitoare Bistrița Sud, finanțarea și realizarea nu simt că sunt în vecinătate!”

Într-o emisiune a postului local de televiziune AS-TV, primarul municipiului Bistrița, Ovidiu Crețu, a vorbit despre proiectele pe care administrația locală le are în plan pentru a fluidiza traficul din oraș și a oferi condiții mai bune în ceea ce privește infrastructura rutieră.

În opinia primarului, trei proiecte sunt esențiale pentru a îmbunătăți simțitor condițiile de trafic.

Din punct de vedere a transportului, pentru mobilitatea în oraș, esențiale sunt trei proiecte. Primul și cu cel mai mare impact este varianta ocolitoare Bistrița Sud, apoi Linia Verde și apoi Centrul Intermodal de Transport. Aceste trei proiecte au menirea să transforme fundamental circulația în oraș. Din păcate, ele trebuie să funcționeze, adică să fie realizate toate trei. Pentru varianta ocolitoare Bistrița Sud, finanțarea și realizarea eu nu simt că sunt în vecinătate ca și în cazul celorlalte două proiecte” a declarat primarul Crețu.

Linia Verde este un proiect de aproximativ 14 milioane de euro, care începe din capătul de jos al Viișoarei și merge până în capătul de sus al Unirii, trecând prin zona centrală” a mai afirmat Crețu.

Traseul coridorului verde de transport cuprinde: DN 17 – Calea Dejului – strada Simpozionului – strada Libertăţii – Bulevardul Independenţei – strada Gării – strada Gheorghe Şincai – Piaţa Centrală – strada Dornei – Piaţa Unirii – strada Liviu Rebreanu- Piaţa Petru Rareş – strada Bistricioarei – Bulevardul General Grigore Bălan – strada Calea Moldovei – DN 17. Lungimea liniei de transport măsurată de la unul din capetele liniei până la celălalt capăt este de circa 10,3 km.

De asemenea se vor realiza trasee dedicate şi/sau prioritare pentru vehiculele de transport public, modernizarea staţiilor de transport public existente, realizarea pistelor pentru biciclişti, dar şi a traseelor pietonale, relocarea reţelelor de utilităţi, unde este cazul, modernizarea iluminatului public. Noul traseu de transport public va fi operat cu vehicule electrice pentru care se amenajează un depou pentru staţionare, încărcare şi mentenanţă, staţii de încărcare şi dispecerat pentru managementul traficului.

În ceea ce privește Centrul Intermodal de Transport, un alt proiect în valoare de 7 milioane de euro, acesta prevede realizarea unei platforme supraterane care să lege două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de Sud-Vest – strada Gării, strada Rodnei, Aleea Trandafirilor şi zona de Nord – Est – strada Tărpiului, strada Industriei. Această platformă va fi conectată la rețeaua stradală prin două rampe de acces și va include și o clădire cu rol de terminal intermodal. De asemenea, este prevăzută și realizarea unei stații de transfer intermodal între transportul public local și alte moduri de transport, ce poate funcționa ca punct intermodal de transfer al pasagerilor la transportul public local și zonal.

Stația de transport public de călători va avea o serie de facilități: sală de așteptare pentru călători, mobilier, puncte de vânzare bilete/carduri, automate de bilete/carduri, sisteme de informare, sisteme de supraveghere video, facilități pentru persoanele cu dizabilități, semnalistică, platforme de îmbarcare/debarcare călători, facilităţi pentru parcarea bicicletelor.

Tototată, sunt prevăzute intervenţii privind îmbunătăţirea accesului pietonal în zona staţiei: construirea trotuarelor și a spaţiilor de parcare a mijloacelor de transport public urban.

Pentru aceste două proiecte, primarul Ovidiu Crețu afirmă că sunt mari șanse ca administrația locală să obțină finanțare, însă, în privința variantei ocolitoare Bistrița Sud spune că nu simte că lucrurile se vor mișca foarte curând.

Reamintim că la mijlocul lunii iunie, directorul general al Companiei Naționale de Adminstrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga, aflat într-o vizită în județ, a afirmat că realizarea unei centuri a municipiului Bistrița este o prioritate pentru CNAIR, care în perioada următoare va face demersurile necesare pentru ca lucrările să înceapă cât de curând.

3 comments

  1. Cum adică: ”Din păcate, ele trebuie să funcționeze, adică să fie realizate toate trei.”? Primăria (mai bine zis primarul) vrea sau nu vrea să realizeze proiectele?

  2. Balan Marius -ecologist PV

    Traseul LINIA VERDE nu rezolva absolut nimic. Doar ca primaria isi va plimba asistatii si pensionarii in locul adevaratilor turisti care de fapt vin si stau o zi la Coroana si viziteaza pe jos centrul orasului. In rest bani cheltuiti pe post de harie de sters la cur.

  3. SE vor realiza,se vor realiza …au trecut 8 ani de mandat tembelule cand se vor realiza ? in afara de partie care a fost creeata cu dedicatie nu sa facut absolut nimic !!!nustiu cum puteti dormi noaptea cand depuneti un juramant ca veti apara tara si interesele cetatenilor .