Președintele CJ Bistrița-Năsăud: ”Au început demersurile pentru realizarea Lotului 2 (Bistrița – Vatra Dornei) din drumul de mare viteză Baia-Mare – Suceava”

Au început demersurile pentru realizarea Lotului 2 (Bistrița – Vatra Dornei) din drumul de mare viteză Baia-Mare – Suceava, supranumit și Autostrada Nordului, a anunțat președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan.

Am început demersurile pentru realizarea Lotului 2 Bistrița – Vatra Dornei (83 km), din cadrul drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava, împreună cu specialiștii de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, proiectanții și primarii comunelor din județul nostru, pe teritoriul cărora va trece acest tronson. Astfel, în zilele următoare se merge în teren, pentru identificarea la fața locului a traseului optim, pentru realizarea studiului de fezabilitate, respectiv în comunele: Livezile, Josenii Bârgăului, Prundu Bârgăului și Tiha Bârgăului”, a scris pe Facebook șeful administrației județene din Bistrița-Năsăud.

Președintele CJ Bistrița-Năsăud adaugă că acest drum beneficiază de finanțare europeană nerambursabilă, în cadrul Master Planului General de Transport al României, suma de 18.793.700 lei (3.817.685 euro) fiind alocată în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014- 2020.

Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului 2 (Bistriţa – Vatra Dornei) este S.C. Explan S.R.L.

Continuăm să ne ținem de treabă și să transformăm astfel de proiecte absolut necesare și deosebit de importante în realitate!”, a adăugat Moldovan.

Drumul de mare viteză Baia – Mare – Suceava, supranumit și Autostrada Nordului, a fost împărțit în 3 loturi: Baia Mare – Bistrița, Bistrița – Vatra Dornei, Vatra Dornei – Suceava.

One comment

  1. După ce in noiembrie, 2020 preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea pentru construirea Autostrăzii Nordului, pe traseul Vama Petea , Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava, lucrurile au inceput să se miste.
    Conform legii, termenul de execuție al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, ceea ce ar însemna anul 2024. În lege se mai arată că obiectivul se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.
    Astfel că , pe data de 10 martie, 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a semnat contractele având ca obiectiv „Elaborare studiu de fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3, Vatra Dornei – Suceava”. Iată că acum se trece deja la actune în vederea realizării studiului de fezabilitate de către firma câstigătoare.
    De asemenea, pe data de 31 mrtie, 2021, primarul municipiului Bistriţa Ioan Turc a parafat, împreună cu directorul general Mariana Ioniță, la București, acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., pentru realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului.
    Prin urmare, Bogdan Ivan si Daniel Suciu, sunt niste agiamii care fac mult zgomot pentru nimic, si in continuare se dau de ceasul mortii cum că drumul expres Bistrita- Cluj, chipurile, nu a fost inclus in PNRR pentru finantare.