Primăria Bistrița pregătește o nouă listă cu documentații de sertar! Se fac studii de fezabilitate pentru 20 de străzi de pământ ce vor fi asfaltate de-amu-n 5 ani! În cel mai fericit caz!

Primăria Bistrița a alocat aproximativ 120.000 de euro pentru elaborarea unor studii de fezabilitate la obiectivul de investitii: Amenajare strazi in zonele noi de locuinte din municipiul Bistrita – etapa IV.
Cele 20 de străzi sunt situate în zonele de intravilan și au fost împărțite în 6 loturi!

Ce este studiul de fezabilitate!

Studiul de fezabilitate este documentația tehnico-economică prin care proiectantul, fără a se limita la datele și informațiile cuprinse în nota conceptuală și în tema de proiectare și, după caz, în studiul de prefezabilitate, analizează, fundamentează și propune minimum două scenarii/opțiuni tehnico-economice diferite, recomandând, justificat și documentat, scenariul/opțiunea tehnico-economic(ă) optim(ă) pentru realizarea obiectivului de investiții.

Lista cu străzile care vor avea studii de fezabilitate:

LOT 1:

-str.Secundara 3 (Padurii) Sarata – 28.920 lei faraTVA;
-str. Secundara 4 (Stiubei) Sarata -22.840 lei fara TVA;
-str.Secundara 12(Cimitir)Viisoara- 13.860 lei fara TVA;
-str. Secundara 16 (Noua Viisoara)-30.660 lei fara TVA.
Valoare estimate totala Lot 1:96.280 lei, fara TVA din care:

LOT 2:

– str.Lempes – 44.100 lei fara TVA;
– str.Crangului -28.150 lei fara TVA;
– str.Zavoaie (pana la Faleza din V.Babes) – 13.140 lei fara TVA
Valoarea estimata totala Lot 2: 85.390 lei fara TVA.

Lot 3:

-str.Viorelelor – 36.870 lei fara TVA;
-str. Tabara – 47.800 lei fara TVA.

Valoare totala estimata Lot 3 84.670 lei:

Lot 4:

-str.Podgoriei – 36.400 lei fara TVA;
-str.Secundara 23 (Morii)Unirea – 21.870 lei fara TVA;
-str.Secundara 17 (Scolii) Unirea – 28.900 lei fara TVA;
-str.George Baritiu – 17.440 lei fara TVA.

Valoarea totala estimata lot 4 – 104.610 lei.

Lot 5:
-str.Aleea Jupiter 42.240 lei fara TVA;
– str.Apusului 42.900 lei fara TVA.

Valoare totala estimata lot 5: 85.140 lei fara TVA

Lot 6

-str.Prundului 27.000 lei fara TVA;
-str.Ion Pop Reteganu 35.000 lei fara TVA;
-str.Filip Cristian Petru 25.430 lei fara TVA;
-Bela Bartok 16.940 lei fara TVA.
Valoare estimata lot 6 : 104.370 lei.

Cu o medie de asfaltare de aproximativ 4 străzi pe an…. deși reprezentanții MINT când spun că anual se asfaltează 10 străzi!

În ceea ce privește străzile din zonele noi de locuințe (străzile de pământ), administrația Ovidiu Crețu a modernizat 40 de străzi în 10 ani. Deci, o medie de 4 străzi pe an. Pentru a induce în eroare, viceprimarul Nicuale spune că anul trecut a recepționat 11 străzi. În fapt, străzile au fost asfaltate în decursul anilor și recepționate la pachet, în campania electorală. Niculae se folosește de această acțiune și spune tuturor că de fapt Primăria Bistrița a asfaltat 10 străzi într-un an, lucru total neadevărat.

Această manevră electorală pare greu de înghițit, după ce ritmul de asfaltare s-a derulat extrem de greoi, cu o medie de 4 străzi pe an în zonele cu vile și cu nicio stradă de oraș reabilitată în ultimii 10 ani.

Studiile de fezabilitate EXPIRĂ în 2 ani!

Dacă investiția NU este pusă în operă în termen de 2 ani, studiul de fezabilitate expiră și trebui refăcut. Conform HG28/2008, legislatie care reglementeaza cadrul continut al DALI si SF, mentioneaza un termen de valabilitate de 12 luni pentru o documentatie tehnicoeconomica, indiferent de tipul ei. Dupa expirarea acestei perioare ea necesita actualiare. De altfel, la baza unei documentatii tehnico-economice (SF sau DALI) sta un certificat de urbanism cu o valabilitate de 12 luni (care poate fi prelungit inca 12) si avizele prevazute de certificatul de urbanism care in cel mai bun caz au o valabilitate de 12 luni, cu exceptia avizului de mediu.

ETAPELE DE ELABORARE a documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice

Studiile de fezabilitate pentru cele 6 loturi vor dura 7 luni. Procedural, urmează proiectul tehnic unde sunt prezentate detaliile de execuție și analiza financiară a investiției. Bugetarea investiției, licitațiile propriu-zise și punerea în operă a lucrării sunt pașii următori, în funcție de prioritățile administrației locale.

După cum susține primarul Ovidiu Crețu, în administrația românească, aproximativ 5 ani durează realizarea unei străzi de pământ, din momentul întocmirii studiului de fezabilitate și până la finalizarea lucrării.

 

 

3 comments

  1. str. Zavoaie a mai fost cuprinsa pentru asfaltare si la alegerile trecute, daca mai pastrati fluturasi primiti in posta in care promiteau asfaltarea mai multor strazi care si astazi sunt la fel . Minciuni electorale.

  2. E prinsa in LOTUL 2 :))

  3. Dar str. Zavoie cand se asfalteaza ???? ca e plin de case locuite in zona si praful cat casele de mare … alo !