Primăria Bistrița speră că va obține finanțare prin Programul ”Anghel Saligny” pentru construcția unui pasaj subteran care să facă legătura între străzile Gării și Tărpiului

Primăria Bistriţa va depune mai multe proiecte pentru a obţine finanţare prin intermediul Programului Naţional de Investiţii ”Anghel Saligny”, a anunțat primarul Ioan Turc. Edilul a spus că unul dinte proiecte vizează construcția unui pasaj subteran în zona străzilor Gării – Tărpiului.

Intenţionez să demarăm un proiect, nu ieftin, scump, legat de o subtraversare care să lege strada Gării de strada Tărpiului. Nu am fost de acord cu continuarea lucrărilor pe Centrul Intermodal. Vreau ca bistrițenii să știe: ce am putut stopa, am stopat. Intermodalul era o altă pârtie de schi. Imaginaţi-vă ce însemna pentru oamenii care stau în blocul Dallas să tureze şoferii motoarele sub geamurile lor. Sau care ar fi fost confortul celor care locuiesc pe strada Tărpiului și care ar fi rămas sub pod. Nu cred că Bistrița este un oraș în care trebuie să permitem să se petreacă asemenea lucruri. Nu cred în asemenea soluţii. Cred în soluţii non-invazive care aduc rezolvări de probleme şi nu încurcă mai mult. Deci, încercăm să construim un pasaj subteran”, a anunțat într-o conferință de presă Ioan Turc .

Edilul Bistriței a mai adăugat că administrația locală mizează că va obține fonduri prin intermediul Programului Naţional de Investiţii ”Anghel Saligny” și pentru alte proiecte care vizează extinderea reţelei de alimentare cu gaze naturale în cartierele Slătiniţa şi Sărata.

One comment

  1. Legătura intre strazile Gării – Tărpiului si centrul intermodal de transport călători sunt două chestiuni diferite.
    Prin definitie, centrul intermodal de transport reprezintă un sistem de terminale care să permită utilizarea in mod succesiv a două sau mai multe moduri de transport: rutier, feroviar, aerian si naval. Până aici lucrurile sunt clare. Numai că în intentia de a rezolva si problema legăturii intre strada Gării si strada Tărpiului, prin includerea celor două obiective într-un proiect comun s-a ajuns la o monstruozitate cu acea platformă de beton cocotată peste peroanele de tren ceea ce reprezintă o solutie aberantă, complicată, costisitoare si inutilă.
    In plus, în gara Bistrita mai există si activitatea de transcontainere CFR, care nu-i altceva decât un terminal intermodal de transport marfă.
    De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară spre Unirea, astfel incăt să ramană doar linia principală care duce spre Bistrita Bargăului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă va fi mutată inclusiv activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton pentru centrul intermodal devine absolut inutilă deoarece in locul rămas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară, fără a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajată precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului fiind extrem de redusă, legătura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza prin eliminarea liniilor de manevră ceea ce ar permite deschiderea circulatiei auto printr-o trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea, solutia cu un pasaj subteran pe sub calea ferată este mai ratională decât monstruozitatea cu platforma de beton peste peroanele de tren. Până atunci, ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona străzii Romană, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.