Primăria Bistrița vrea să externalizeze o parte din servicii

Primăria Bistrița intenționează ca în viitor să externalizeze o parte din serviciile care în prezent sunt gestionate de municipalitate. Prezent într-o emisiune la AS-TV, primarul Ioan Turc a vorbit despre acest subiect și a oferit și exemple.

După ce vom construi parcările, pentru că avem un program extrem de ambițios de edificare de parcări, vom constitui o societate comercială care va administra această zestre de parcări. De asemenea, după ce vom construi viitoarea piață agroalimentară, nu voi fi de acord ca ea să nu fie pusă pe criterii economice. Cheltuielile cu construirea și dotarea pieței vor fi mari și de aceea eu apreciez că ea va trebui să funcționeze pe profit. Bineînțeles, o piață are și o valoare socială. Nu confundăm o piață cu un mall. La o piață trebuie să aibă acces absolut toți oamenii din oraș. De aceea, viitoare piață pe care o vom construi în zona Decebal va fi o alternativă la lanțuri. Vom crea un cadru modern, civilizat, care va respecta absolut toate regulile de igienă, sanitare, care va respecta absolut toate normele de urbanism. Vom avea un număr suficient de parcări, vom avea multe funcțiuni colaterale. De exemplu, zone de food pentru luarea mesei, zone în care cei mici se vor putea juca atâta timp cât părinții vor fi la cumpărături. Nu vom putea să percepem taxe mari pentru închirierea de spații pentru că toate acele spații se vor reflecta în costul produsului la raft, dar sunt suficiente măsuri care pot fi luate de un administrator înțelept în așa fel încât piața să funcționeze pe profit, iar la finalul anului banii rezultați din administrarea pieței să ajungă în bugetul local, Primăria urmând să folosească acei bani pentru o multitudine de alte activități”, a explicat primarul Ioan Turc.

Edilul Bistriței a completat: ”După ce vom construi zona de agrement pe terenul pe care l-am cumpărat, nu am de gând să administrăm noi, Primăria, un asemenea activ. Vom constitui o societate comercială și Consiliul Local va fi unic asociat al acesteia. Avantajul este că numești un manager cu contract, îi dai un anumit target pe care trebuie să îl atingă. După 6 luni – un an își prezintă un raport și observi dacă activitatea lui este una corectă sau nu. Într-o instituție publică, dacă un director nu își face treaba, e aproape imposibil să îl înlocuiești. În schimb, într-o societate comercială, dacă un administrator nu își face treaba, îl poți înlocui oricând. Mai mult decât atât, dacă într-o primărie ai nevoie de un anumit număr de angajați pentru activități sezoniere, iar iarna ai dori să reduci numărul pentru că nu ai nevoie de atâția oameni, nu ai cum să o faci. De aceea ne-am gândit inclusiv la varianta de externalizare a serviciului public de întreținere spații verzi”.

Sursa citată a menționat că anul viitor va veni cu mai multe decizii pe această componentă de externalizare a unor servicii.

În cursul anului viitor voi veni cu mai multe decizii pe această componentă, unele dintre ele depinzând de realizarea unei infrastructuri. Deci agrementul, parcările, piața și întreținerea spațiilor verzi pot să devină oricând activități profitabile prin intermediul unor societăți comerciale constituite de Consiliul Local”, a încheiat Ioan Turc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *