Proiectul lui Ionuț Simionca, cel cu 2% pentru autostrăzi i-a MIRAT pe nemții invitați la Bistrița: ” E o ideea interesantă! Vom propune acest proiect și la noi, în Germania, dar NU pe autostrăzi pentru că avem, ci pe alte zone!”

Ionuț Simionca a venit la Bistrița cu o delegație germană: un tânăr parlamentar și 2 oameni de afaceri, interesați să investească și să creeze locuri de muncă!

Delegația germană a fost formată din:

Alexander Kulitz – reprezentant al partidului FDP, membru al Parlamentului German

Tim Steinbrecher  –  are afaceri în domeniul producției de echipamente pentru industria gazelor și petrolului.

Ionathann este un tânăr reprezentant care derulează afaceri în domeniul brânzeturilor și dulciurilor.

La conferință de presă au fost prezenți Caius Cârcu liderul PMP Beclean și Silvia Galben, secretar general al organizației și candidat la europarlamentare (pe locul 14).

 

 

Parlamentarul german s-a MINUNAT când au auzit de legea adoptă o autostradă! Dacă trece de Camera Deputaților, cetățenii vor putea dona 2% pentru autostrăzi!

Parlamentarul Alexander Kulitz a vorbit despre importanța infrastructurii pentru dezvoltarea Românei. Kulitz a amintit că există mai multe posibilități de finanțare a investițiilor pe infrastructură, atât private cât și publice. În cele private depinde de cei care dețin acele fonduri de investiții, dacă ei consideră că este oportun să investească.

În ce privește fondurile publice, există o serie de bănci în Germania , care sunt dispuse să aloce finanțare la dobânda minimă pentru proiecte majore de dezvoltare.

 

Ionuț Simionca a vorbit despre proiectul: „Adoptă o autostradă!”

Ionuț Simionca a prezentat proiectul „adoptă o autostradă”, inițiativă care a trecut de Senat și va intra în dezbatere la Camera Deputaților. Această inițiativă oferă șansa cetățenilor să-și direcționeze 2% din impozitul pe profit către proiecte concrete, de infrastructură.

Reporter: – Să știți că sunt și voci reticente care spun că: odată se iau bani din taxe și impozite, se mai iau bani și din acciza pe benzină, cu toate astea Statul nu face mare-lucru pe infrastructură iar acum mai trebuie să dirijăm cei 2%…

Simionca: – Nu trebuie, asta am spus: că e voluntar: îmi doresc să am autostradă, dau cei 2%.. dacă NU vreau să donez, nu o fac, nu e obligatoriu!

Reporter: – Păi dacă nu au făcut nimic cu ce-au avut până acum… vor face acum, când se donează 2%?

Simionca: – Eu înțeleg, dar fiind direcționate aceste sume de bani doar pentru autostrăzi și doar pe anumite proiecte, cum ar fi Fondul de Dezvoltare pentru Autostrada Nordului, banii nu se pot cheltui pe altceva. Și aceste fonduri fiind susținute de cetățeni vor fi transparente și puse la dispoziția cetățenilor, pentru că cei care donează trebuie să știe ce se întâmplă cu banii.

 

 

 

Doar 15 % din români donează cei 2% către ONG-uri! 85% din bani sunt dirijați de Stat!

Reporter: – Este și un vot de blam pentru politicienii care NU au făcut mare lucru pe partea asta?

Simionca: – Mulți sunt politicieni! Eu sunt pe partea administrativă mai mult. Eu sunt un om care vreau să fac lucrurile, să le văd că se întâmplă… nu sunt politicianul tipic, sunt politicianul care muncesc, îmi place să văd că lucrurile se mișcă!

 

 

Ionuț Simionca s-a împrietenit cu cei prezenți la întrunirea parlamentarilor sub 40 de ani (organism de cooperare )și speră că în urma acestor dicuții se va realiza o colaborare eficientă, care se va concretiza prin investiții în județul nostru.

One comment

  1. Asigurarea resurselor financiare prin metoda sugerata in inițiativa legislativă ”Adoptă o autostradă”, nu-i o solutie viabila pentru constructia de autostrazi care presupune costuri uriase. De altfel chiar autorul propunerii legislative inspirate din legislatia SUA, spune ca acolo conceptul ”Adoptă o autostradă” se aplica la întreținerea autostrăzilor.
    De aceea, la constructia de autostrazi solutia ramane absorbtia de fonduri europene, unde Romania este deficitara.
    Din cauza centralizarii excesive din Romania, in actualul exercitiu financiar, se inregistreaza serioase intarzieri in absorbtia fondurilor europene. Aceste intarzieri duc la pierderea unor sume importante de bani europeni Solutia pentru accelerarea absorbtiei fondurilor europene este regionalizarea, care sa duca la descentralizare si cresterea gradului de autonomie locala . Pentru asta este nevoie de vointa politica. Exista două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea Constituției și introducerea „regiunii” drept categorie administrativ teritorială în Romania ceea ce nu există astăzi. A doua cale este mai simpla si se poate face prin lege care sa prevada comasarea mai multor județe, ceea ce nu necesită modificarea Constituției. Aceasta presupune ca din cele 41 de județe actuale sa faci un numar mai redus dupa modelul Poloniei, care a făcut reforma administrativa in1999, prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare judetelor de la noi) in 16 mari voievodate, pentru a corespunde cerintelor europene. Uniunea Europeană nu recunoaște caracterul de regiune, decat dacă ai minim 800.000 de locuitori. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu ești considerat regiune, deci nu poți să depui singur proiecte pentru fonduri europene, nu ești eligibil pentru niciun fel de proiect. In Romania, nu exista nici un județ care îndeplinește condiția de a avea 800.000 de locuitori, inafara de Suceava. România pierde, din această cauză, enorm de mulți bani europeni, fiindca totul depinde de București unde lucrurile se misca foarte greu. De aceea, mai utila ar fi o initiativa legislativa privind regionalizarea.