Proiectul privind pistele de biciclete a fost făcut din birou, spune primarul Ioan Turc. ”Este în derulare și nu putem să-l oprim”

Primarul municipiului Bistrița, Ioan Turc, este de părere că proiectul privind amenajarea unor piste pentru cicliști a fost făcut din birou, fără ca proiectantul să se deplaseze în teren pentru a analiza situația. Edilul este de acord cu nemulțumirile bistrițenilor legate de acest proiect, dar afirmă că el nu poate fi oprit.

Există nemulțumiri în oraș pentru că se pierd locuri de parcare, asta pe de o parte. Pe de altă parte, se reduce considerabil suprafaţa de rulare pentru maşini. E limpede că acest proiect a fost făcut din birou, nu cred că proiectantul a bătut cu pasul străzile din Bistriţa pentru a vedea cum e circulația și pentru a putea dimensiona corect şi a gândi corect traseul pistelor de bicicliști. Dar este un proiect în derulare pe care nu putem să-l oprim, pentru că pierdem banii. Ar fi fără precedent”, a spus primarul.

Pentru a corecta unele probleme, administrația locală a luat o serie de măsuri.

Am luat măsuri pentru a corecta, acolo unde se poate, traseul şi amplasamentul pistelor. Sunt destul de multe aceste corecţii. (…) Îi rog pe oameni să aibă răbdare. În primul rând, celor care ne semnalează că, de exemplu, gurile de canal sunt capcane, le spun că ele nu vor rămâne aşa. Urmează să fie ridicate”, a declarat Ioan Turc.

Pe de altă parte, pentru a rezolva problema locurilor de parcare care se pierd, primarul a anunțat că Primăria Bistriţa va demara un plan de realizare de parcări rezidenţiale şi nerezidenţiale – de bloc, de cartier și care deservesc zonele aglomerate din oraş.

”Avem nevoie de un credit pentru că din bani europeni putem, în cel mai bun caz, să construim cel mult o parcare, pe proiect de mobilitate urbană, în centrul oraşului. Dar e limpede că avem nevoie de multe locuri de parcare. Am mai spus acest lucru, dispar în jur de 3.000 locuri de parcare. (…) Fostei administrații nu i-a păsat câtuși de puțin de acest aspect. Nu am găsit nimic în Primărie legat de realizarea de locuri de parcare”, a mai spus Ioan Turc.

Despre proiectul privind amenajarea unor piste pe 28 de străzi din oraș, Ziar de Bistrița a mai scris:

2 comments

  1. Du-te ma!! desteptule!!

  2. Nu se pune problema de a opri amenajarea pistelor de biciclete in Bistrita pe baza proiectului finantat cu fonduri europene, chiar dacă această interventie pe străzile orasului duce inevitabil la reducerea părtii carosabile sau la disparitia unui număr important de locuri de parcare. Singura solutie este ca, in functie de situatia concretă rezultată in urma amenajării pistelor de biciclete, să se facă actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) in orasul Bistrița. Această actualizare a PMUD este necesară in primul rând pentru integrarea planului de amenajare a pistelor pentru biciclete, ceea ce ar putea impune si reconfigurarea circulatiei pe unele din aceste străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si mentinerea sau amenajarea unor noi locuri de parcare. Pe de altă parte, amenajarea de sensuri unice pe străzi acolo unde e posibil ar putea duce la fluidizarea circulatiei auto si ar permite desfiintarea unor sensuri giratorii inutile.
    Actualizarea PMUD care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras având in vedere si crearea unor coridoare de mobilitate prin amenajarea de trasee cu benzi dedicate transportului public de călători cum ar fi „Linia Verde” sau „Linia Albastră”.