Protecția Consumatorilor Bistrița-Năsăud a amendat cu 50.000 de lei un furnizor de energie electrică din județ

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bistrița-Năsăud a aplicat o amendă de 50.000 de lei unui furnizor de energie electrică din județ, a anunțat comisarul șef adjunct al instituției, Stelian Dolha. 

În ședința din luna septembrie a Colegiului Prefectural Bistrița-Năsăud, Stelian Dolha a explicat că Protecția Consumatorilor a luat decizia de a amenda furnizorul din cauza faptului că nu a emis la timp facturile către consumatori.

În urmă cu o săptămână și ceva, am sancționat Electrica cu o amendă în valoare de 50.000 de lei, sumă de plată. Cred că suntem unul dintre primele comisariate care am sancționat Electrica pe Legea 363/2007 privind protecţia consumatorilor cu această sumă. Vă spun și cauza. Am avut foarte multe reclamații privind întârzieri la emiterea facturilor. Adică au fost cazuri în care au trecut și câte 3, 4 sau chiar 5 luni până când au emis ei facturi. (…) Bineînțeles că s-au adunat sume mari de plată. Am luat această decizie de a sancționa Electrica după ce, acum două săptămâni, la Protecția Consumatorilor a ajuns un bătrânel care a început să plângă în instituție pentru că factura lui era dată după 4 luni și nu avea bani ca să o plătească. Am luat această decizie împreună cu comisarul care instrumenta acest caz pentru că sunt de părere că trebuie tras un semnal de alarmă. Trebuie tras acest semnal de alarmă pentru varianta Electrica, Electrica Furnizare, pe tot ceea ce se întâmplă în privința emiterii de facturi. Prin contract, ei sunt obligați să emită factura o dată pe lună”, a spus Stelian Dolha, care a adăugat că furnizorul sancționat a plătit integral amenda.

Comisarul șef adjunct al CJPC Bistrița-Năsăud a mai menționat că instituția a primit aproape 100 de reclamații de la consumatori din județ cu privire la furnizorii de energie electrică și gaze naturale.

Consumatorii au sesizat, pe lângă modul de facturare, respectiv neemiterea facturilor lunare, și faptul că nu au beneficiat de plafonările și compensările prevăzute de legislația în vigoare. O parte din reclamații s-au dovedit a fi întemeiate, situații în care operatorii economici au fost sancționați contravențional.