Radu Moldovan e aproape-sigur de-un nou mandat de președinte la CJ: „Cred că voi mai fi încă o tură, la cum arată contracandidații mei, adică niciunul!” Singurul scenariu prin care ar putea fi DETRONAT Radu Moldovan este…

radu si dncila

Șeful PSD Radu Moldovan e sigur că mai prinde-un mandat la conducerea Consiliului Județean, egalându-l astfel pe Gheorghe Marinescu, președintele care a avut 3 mandate. (1996 – 2008)


La conferința de presă susținută astăzi la sediul Consiliului Județean, Radu Moldovan a decarat relaxat că e sigur că mai prinde înc-un mandat de președinte!

Reporter: – Pe bugetul preconizat NU sunt probleme cu finanțarea echipei de handbal, să înțelegem?

Radu Moldovan: – Cât voi fi eu președinte la Consliul Județean , până în iunie, am avut grijă să NU fie niciun fel de probleme! Și la cum arată lucrurile, dacă Bunul Dumnezeu o să-mi dea sănătate, cred că voi mai fi încă o tură și asta NU înseamnă nici aroganță și nici altceva… dar la cum arată contracandidații mei, adică niciunul, mă gândesc că oamenii NU mă vor trimite acasă și să ies pe locul 2!

Singura problemă a lui Radu Moldovan! Legea electorală, care stă-n pixul lui Orban!

Dacă Guvernul Orban modifică Legea Electorală, Radu Molodvan ar putea avea probleme. Președintele de Consiliu Județean ar fi ales la masa consilierilor, ceea ce înseamnă 16 voturi necesare! Momentan, PSD deține 19  consilieri județeni, PNL are 9 și ALDE are 3. Deci: majoritate zdrobitoare pentru PSD.

consiieri judeteni

Dacă se schimbă Legea, președintele de Consiliu Județean ar fi ales de o majoritate simplă, caz în care Radu Moldovan ar putea avea nevoie de voturi din opoziție. Pe trendul actual, greu de crezut că PSD va reuși să câștige 16 mandate de consilier județean.

Bătălia ar fi deschisă și atunci PNL va trebui să-și securizeze lista pentru a NU exista trădări pro-Radu Moldovan. În ecuație va intra ALDE, PMP și probabil USR și astfel, alegerea președintelui CJ va fi pe bază de negocieri.

Aparent, acesta este singurul scenariu în care Radu Moldovan poate fi detronat de pe scaunul de președinte, deoarece uninominal e greu de crezut că un alt personaj va putea să adune mai multe voturi! Mai ales că încă NU s-a prefigurat niciun candidat de opoziție cu pretenții de președinte de Județ, care să aibă contro pe primarii ce livrează voturi!

Baronii PSD au schimbat Legea Electorală ca să-și păstreze tătucii la butoane!

De menționat că în actualul mandat, Radu Moldovan a fost ales prin vot indirect de către consilierii PSD + ALDE. După dezastrul de la europarlamentare și arestarea lui Dragnea, Guvernull Dăncilă a dat Ordonanță de Urgență pentru alegerea președintelui de Consiliu Județean, prin vot direct!

Acest lucru s-a realizat IMEDIAT, la comanda baronilor locali, acum disperați că Guvernul PNL ar putea acționa prin Ordonanță pentru modificarea Legii Electorale (primar în 2 tururi și președinte de CJ, ales indirect de către consilierii de pe listă.

ludovic orban

Ludovic Orban se câcâie!

Momentan, premierul Orban ezită să modifice Legea Electorală, deși există presiuni în acest sens din partea PMP și USR, formațiuni care au adunat semnături în stradă pentru primar în 2 tururi. De asemenea, ALDE și pro Romania susțineau modificarea Legii electorale. Doar PSD și UDMR sunt partidele care vor actualul sistem de vot care avantajează clar baronii locali și primarii în funcție!

Guvernul Orban poate da o Ordonanță de Urgență pe Legea Electorală, cu riscul ca UDMR să trântească Guvernul! De asemenea, NU e exclus ca PNL-ului să-i convină actuala Lege Electorală și să renunțe la modificări, tocmai pentru a-și păstra primarii și președinții de CJ-uri, pe funcții.

În ce privește județul BN, situația e-n favoarea PSD-ului, chiar dacă Radu Moldovan a scos cel mai slab scor din istoria PSD-ului!

Organizația condusă de Radu Moldovan a reușit cel mai slab scor din istoria PSD, la alegerile prezidențiale, deoarece candidatul lor NU a trecut de 30%. Mai exact, Dăncilă a reușit abia 28% pe județ și doar 23% pe municipiu, scoruri infime dacă ar fi să luăm în calcul investițiile mult-trâmbițate de Radu Moldovan, finanțate masiv de Guvernul PSD și asumate-direct de președintele CJ.

Dacă PNL NU joacă inteligent, Radu Moldovan e aproape-sigur de un nou mandat la Județ, iar primarii PSD din județ vor fi avantajați CLAR de alegeri dintr-un singur tur!  iar aceste elemente se vor răsfrânge direct la parlamentarele din toamnă… scenariu de care s-ar face responsabili liderii PNL de la nivel central, dar și reprezentanții PNL BN, care NU au fost în stare să găsească variante anti-PSD în cei 8 ani de opoziție…

Citiți și:

 

BăTUTA săsească! Județul e ALBASTRU! PSD a pierdut în 50 de comune + cele 4 orașe! Viorica Dăncilă a ieșit președinte pe 4 comune: Căian, Coșbuc, Parva și Zagra! CLICK să vedeți HARTA cu voturile pe comune, în toată România! 

2 comments

  1. Mai bine NU! Cu inca o tură preşedinte a lui Radu Moldovan, judetul Bistriţa-Năsăud risca sa ajunga o afacere de familie a chelnerului. Nu-i nici o mirare ca fratele lui Radu Moldovan a fost numit director general adjunct la Aquabis, o institutie din subordinea Consiliului Judetean . Nepotismul e în floare în toate instituţiile publice. Nu exista instituţie a statului care să nu fie caracterizată la toate nivelurile de un nepotism deşănţat. După logica simplă a lui Răducu , dacă un chelner poate ajunge presedinte al consiliului judetean, atunci de ce frate-su, un manevrant de vagoane, nu poate să ajungă director general adjunct la Aquabis. Numai că in cazul de la Aquabis infiintarea postului de director general adjunct s-a făcut special pentru o anumită persoana, ceea ce este o dovadă clară de nepotism. Si chiar dacă ocuparea postului s-a făcut printr-un simulacru de concurs la care s-a prezentat doar o singură persoană, dându-se o aparentă notă de legalitate, totusi a fost incălcată in mod flagrant legea bunului simt.
    Vezi:https://www.ziardebistrita.ro/macarie-moldovan-aquabis-psd-emill-radu-moldovan/

  2. Faptul că Răducu si altii ca el stau tot timpul cu mâna intinsă la guern demonstrează că nici după 30 de ani de la revolutie, România nu a reusit să se reformeze si să renunte la sistemul de economie centralizat mostenit din perioada comunistă. Este tot mai evident că organizarea administrativ – teritorială a țării făcută in 1968 nu mai corespunde situatiei actuale in care România este membră a Uniunii Europene. In primul rând centralizarea excesivă împiedică foarte mult absorbția fondurilor europene, iar solutia este regionalizarea, care crează o compatibilizare cu structurile europene. Pentru asta este nevoie de vointa politica. Exista două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea Constituției și introducerea „regiunii” drept categorie administrativ teritorială în Romania ceea ce nu există astăzi. A doua cale este mai simpla si se poate face prin lege care sa prevada comasarea mai multor județe, ceea ce nu necesită modificarea Constituției. Aceasta presupune ca din cele 41 de județe actuale sa faci un numar mai redus dupa modelul Poloniei, care a făcut reforma administrativa in1999, prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare judetelor de la noi) in 16 mari voievodate, pentru a corespunde cerintelor europene. Uniunea Europeană nu recunoaște caracterul de regiune, decat dacă ai minim 800.000 de locuitori. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu ești considerat regiune, deci nu poți să depui singur proiecte pentru fonduri europene, nu ești eligibil pentru niciun fel de proiect. In Romania, nu exista nici un județ care îndeplinește condiția de a avea 800.000 de locuitori. România pierde, din această cauză, enorm de mulți bani europeni, fiindca totul depinde de Guvernul de la București unde lucrurile se misca foarte greu. De aceea, ar fi extrem de utilă o initiativă legislativă privind regionalizarea. Să nu uităm insă că in timpul USL , Guvernul Ponta cu o majoritate de 65% nu a avut curajul să vină cu o reformă administrativă profundă. S-au invocat tot felul motive si s-a apelat doar la paleative care nu au dus la nici un rezultat. Regionalizarea trebuie să aibă ca obiectiv esential descentralizarea si un grad ridicat de autonomie regională. Insă regionalizarea cu păstrarea judetelor nu rezolvă nimic, dimpotrivă adaugă un nivel suplimentar de birocratie intre administratia centrală si locală. Solutia este extrem de simplă si ea presupune desfintarea judetelor si trecerea unor prerogative de importanta zonală, ale acestora la regiune, si a celorlalte atributii judetene care au importantă locală, la primarii, unde sunt mai aproape de cetătean. Astfel, orasele si comunele mari vor putea primi mai multe atributii in timp ce comunele mici vor rămane cu functiile actuale. Această măsură ar determina in timp asocierea comunelor si nu comasarea lor făcută din birou după ureche.