Realizarea variantei ocolitoare a municipiului Bistrița, o prioritate pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Directorul general al Companiei Naționale de Adminstrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga, s-a aflat, miercuri, 13 iunie, într-o vizită în județul Bistrița-Năsăud, unde a inspectat lucrările de ranforsare a DN 17D. Cu acest prilej, directorul CNAIR a vorbit și despre posibilitatea realizării variantei de ocolire a municipiului Bistrița, un proiect despre care primarul Bistriței, Ovidiu Crețu, afirma că nu este abandonat, cu toate că până acum lucrurile nu au primit o finalitate.

În opinia lui Narcis Neaga, realizarea unei centuri a municipiului Bistrița este o prioritate pentru CNAIR, care în perioada următoare va face demersurile necesare pentru ca lucrările să poată începe.

Încercăm ca prim obiectiv începerea lucrărilor la centura Bistriţa, lucrare care este esenţială. Este un proiect care a început în 2010, dar care din diferite motive a fost tergiversat. Este un proiect care este cuprins în Master Planul de Transport. În această dimineață am dat dispoziție în companie să fie solicitat avizul de mediu de la Agenţia pentru Protecţia Mediului şi în câteva zile vom primi un răspuns, să vedem exact care este stadiul acestui aviz … Avem un studiu de fezabilitate care va fi respectat, singura nedumerire o reprezintă acel acord  de mediu, să vedem exact ce impune. Am aflat că din punct de vedere al instanţelor, lucrurile sunt foarte clare, altfel nu ne puteam apuca” a declarat Neaga.

Varianta Bistrița Sud, pe traseul DN 17 – Parc Industrial Bistrița Sud -Dealul Cighir – Dealul Codrișor – Complex Wonderland – DN 17 a fost prinsă în Master Planul de Transport al Ministerului Transporturilor.

 

Pe această temă, în anul 2013, la Bistrița a fost organizat chiar și un referendum. Votul s-a desfăşurat în 29 septembrie, iar prezenţa a fost de circa 13 %. În favoarea variantei Bistriţa Sud au votat atunci 58,02% dintre cei prezenţi la urne.

Costurile estimate pentru varianta Bistriţa Sud ar fi de circa 170 milioane euro.

La începutul acestui an, primarul Ovidiu Crețu afirma că lipsa implementării acestui proiect este cea mai mare nerealizare a municipiului Bistrița. ”Eu am spus-o și în alte rânduri, este mare păcat și este cea mai mare nerealizare a municipiului Bistrița, nu a lui Crețu, ci a municipiului în ultimii 10 ani. Dacă am fi avut acea variantă, plus linia verde, municipiul Bistrița își rezolva problema circulației și a mobilității în zona centrală” preciza primarul Crețu.

În altă ordine de idei, în ceea ce privește vizita directorului CNAIR în județul Bistrița-Năsăud, acesta a dat asigurări că vor continua lucrările pe DN 17 C și DN 17 D, iar președintele Consiliului Județean, Emil Radu Moldovan, a precizat că a purtat discuții cu acesta inclusiv pentru realizarea unui drum expres de la Bistrița la Dej.

”Vor continua lucrările la tronsoanele Feldru – Ilva Mică – Sîngeorz-Băi – Maieru – Rodna și Salva – Cosbuc – Telciu, urmând ca în perioada următoare să fie definitivate documentațiile tehnice și pe tronsoanele Telciu – Romuli – Dealul Ștefăniței și Rodna – Șanț – Valea Mare – Rotunda. De asemenea, am avut o discuție constructivă legată de centura ocolitoare a Municipiului Bistrița și de implicarea noastră ca autoritate locală în elaborarea studiilor de fezabilitate pentru o șosea expres care să ne conecteze de orașul Dej” a declarat Emil Radu Moldovan.