Robert Sighiartău: ”De astăzi, pensiile speciale de sute de mii de lei se impozitează!”

Deputatul PNL Robert Sighiartău a anunțat că pensiile speciale vor fi impozitate. Astfel, se va aplica un impozit de 10% pentru pensiile speciale între 2001 lei şi 7.000 de lei, iar pentru cele de peste 7.001 lei se va aplica un impozit de 85%.

”PNL a reușit să impună majorității PSD impozitarea drastică a pensiilor speciale. Astfel, toate pensiile speciale mai mari de 7.000 de lei vor fi impozitate cu 85%. Pensiile speciale cuprinse între 2.000 și 7.000 de lei inclusiv vor fi impozitate cu 10%. Nicio pensie rezultată din contributivitate nu va fi impozitată suplimentar!”, a anunțat deputatul Robert Sighiartău.

https://www.facebook.com/robert.sighiartau/posts/2672116906363664

Totodată, deputatul PMP Ionuț Simionca a anunțat că a votat proiectul privind impozitarea cu până la 85% a pensiilor speciale din România!

https://www.facebook.com/IonutSimionca/posts/3535365536478279

La rândul său, deputatul USR Cristina Iurișniți a declarat: ”Vor dispărea pensiile speciale de 60-70.000 de lei pe lună! Astăzi, eforturile USR de trei ani de zile au dus la un prim rezultat pozitiv: pensiile speciale care depășesc 2.000 de lei vor fi impozitate cu 10%, iar cele care depășesc 7.000 de lei cu 85%! Este mai puțin decât 90% peste pragul de 3.500 de lei, cum am propus noi, în propriul proiect, dar este ceva. Printre primele subiecte puse pe agenda publică de USR după intrarea în Parlament s-a aflat cel al pensiilor speciale. De trei ani și jumătate insistăm, depunem proiect după proiect, susținem amendamente și prezentăm argumente pentru ca subiectul pensiilor speciale – pe care statul cheltuie anual miliarde bune de lei, cu sfidarea celor care primesc doar 700 de lei după zeci de ani de muncă – să nu mai poată fi ignorat de partidele reprezentând vechea clasă politică. Astăzi, am avut un prim rezultat, dar nu ne oprim aici. Mâine, în ședința plenului reunit, așteptăm ca partidele parlamentare să voteze și pentru desființarea pensiilor speciale ale parlamentarilor. Pentru că, da, unele categorii de pensii speciale pot fi și trebuie desființate pentru viitor, urmând ca impozitarea să se aplice pensiilor speciale în plată și pensiilor speciale a căror desființare nu este posibilă prin prisma deciziilor Curții Constituționale. Și, nu ne oprim nici cu celelalte proiecte USR care forțează vechea clasă politică să se reformeze sau să dispară, începând cu „Fără penali în funcții publice”, inițiativă pentru care avem sprijinul a peste 1 milion de români!”.

https://www.facebook.com/cristina.iurisniti/posts/10217725984122626

Deputaţii Comisiei de buget au decis, miercuri, impozitarea pensiilor speciale. Astfel, se va aplica un impozit de 10% pentru pensiile speciale între 2.001 lei şi 7.000 de lei, iar pentru cele de peste 7.001 lei se va aplica un impozit de 85%.

Proiectul a intrat și în dezbaterea plenului Camerei Deputaţilor – for decizional, fiind adoptat cu 307 voturi ”pentru” și unul ”împotrivă”. Concret, va fi impozitată diferenţa între pensia specială şi cea realizată pe baza contributivităţii.

Totodată, acest proiect va fi supus votului şi în plenul reunit al Parlamentului de joi, pentru că se referă şi la pensiile deputaţilor şi senatorilor.

One comment

  1. Intre pensiile speciale impozitate se numără si indemnizaţia pentru limită de vârstă prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare (primari, viceprimari, președinți și vicepreședinți de Consilii județene), care este neconstitutională, fapt pentru care ar trebui eliminată si nu impozitată.
    Iata argumentele:
    Aoptarea Codului Administrativ prin prin Ordonanţă de Urgenţă (OUG 57/2019) este de două ori neconstituţională. In primul rând nu se justifica adoptarea prin OUG, ocolind dezbaterea parlamentară. In al doilea rând, CCR a decis in noiembrie 2018, cu unanimitate de voturi, că legea privind Codul Administrativ este neconstituțională în integralitate pe motive extrinseci. Atunci Codul Administrativ a fost respins deoarece în cadrul procedurilor de adoptare Parlamentul a încălcat principiul bicameralismului. ”Unele articole au fost trimise Camerei decizionale, altele nu”. Un alt motiv care a stat la baza deciziei de respingere de către CCR a fost că inițiatorii Codului Administrativ nu au solicitat avizul obligatoriu al Consiliului Economic și Social. ”Legea te obligă să soliciți acest aviz. Chiar dacă ei nu trimit răspuns sau dacă avizul este negativ, este obligatoriu să-l ceri”. Si nu in ultimul rand, există decizii ale CCR din 2016, prin care s-a stabilit că pensiile speciale pentru aleșii locali sunt neconstituționale.