Se GATĂ cu blocurile între case? Reguli STRICTE pentru locuințele colective mici!

Pe toată durata mandatelor PSD, la nivelul municipiului Bistrița NU a fost regementat un aspect vital de dezvoltare urbanistică: numărul LIMITAT de apartamente pe care le poate deține o locuință colectivă mică (un bloc de locuințe de 2 etaje).

Deși au existat sugestii în acest sens, deocamdată Primăria Bistrița NU a limitat numărul de apartamente, aspect care a avantajat dezvoltatorii imobiliari.

Așadar, pe baza acestei scăpări intenționate, investitorii au putut construi blocuri cu 2 etaje cu un număr mare de apartamente. În marile orașe, acest aspect este reglementat de autoritățile locale și locuințele colective mici sunt limitate la un număr maxim de 6-8 apartamente/imobil!

Blocuri de 2 etaje în zonele de case!

Blocurile de 2 etaje sunt considerate construcții colective mici, dar modifică radical aspectul unor zone. În zona Lac s-au construit mai multe blocuri de 2 etaje, în vecinătatea unor case. Nu există locuri de parcare la subsol și din punct de vedere estetic, clădirile masive NU se încadrează în peisaj.

Serviciul Urbanism din Primăria Bistrița a scăpat de sub control situația locuințelor colective și în municipiu NU mai există zone de case. Regimul de înălțime din anumite zone reglementate anterior prin Planul Urbanistic General se modifică ușor, prin PUZ-uri și PUD-uri ulterioare. Au fost cazuri când o zonă întreagă și-a schimbat funcțiunea, pentru a se putea construi blocuri între case sau modifica regimul de înălțime al zonei.

Investitorii imobiliari au să ridicat clădiri de mari-dimensiuni pe parcele relativ mici de 4-5 ari situate în zone aglomerate. Construcția de locuințe-colective ar trebui restricționată, deoarece blocurile NU se încadrează în peisaj și modifică vizual aspectul unor zone unde preponderent sunt construite case.

Planul Urbanistic General e expirat! NOUA administrație promite că va face ordine-n urbanism și va realiza un nou PUG!

Planul Urbanistic General al Bistriței s-a realizat în 2013 și în documentația respectivă s-au trasat direcțiile de dezvoltare a muncipiului: zonele istorice, zonele cu potențial, reglementările urbanistice, regimurile de înălțime etc. Acest PUG este frecvent încălcat prin realizarea de Planuri Urbanistice Zonale prin care sunt modificate aspecte vitale care țin de anumite zone. Astfel, se modifică regimul de înălțime, sunt schimbate funcțiunile pentru anumite zone care devin zone de interes local și astfel pot apărea blocuri între case.

Regulamentele de Urbanism sunt restrictive în ce privește înălțimea, modul în care sunt afectate vecinătățile, procentul de ocupare a terenului, locurile de parcare, etc dar cu toate astea, investitorii construiesc fără probleme! Asta deoarece regulamentele sunt modificate radical prin planuri zonale sau de detaliu.

În discuțiile avute de noua Comisie de Urbanism, din care fac parte consilierii locali aleși în această vară, s-a dezbătut un proiect de hotărâre care va reglementa locuințele colective  mici.

Câteva propuneri „de urgență”:

“a. Numărul maxim de apartamente: 7 apartamente

b. Număr de apartamente în funcție de suprafața terenului

• min.500 mp – 2 (doua) apartamente

• min.700 mp – 3 (trei) apartamente

• min.1000 mp – 4 (patru) apartamente

• min.1300 mp – 5 (cinci) apartamente

• min.1600 mp – 6 (șase) apartamente

c. Procentul maxim de ocupare al terenului: POT = 40%

d. Numărul maxim de niveluri:

• S/D + P + 2E (pentru clădirile realizate cu terasă)

• S/D + P + 1 + M (cu condiția ca mansarda să fie realizată pe un singur nivel și fără a depăși în punctul cel mai înalt 4,5 m de la cota de călcare)

• Subsolul și demisolul va fi destinat exclusiv garajelor, locuirea în aceste spații fiind interzisă

e. Regimul maxim de înălțime: înălțimea la coama nu va depăși 12 m măsurați de la cota terenului sistematizat

f. Necesarul de locuri de parcare:

• Se va asigura un loc de parcare/apartament plus 2 locuri de parcare pentru vizitatori/imobil, în incinta parcelei

• Se interzice amplasarea locurilor de parcare pe fâșia adiacentă aliniamentului sau cu acces direct din spațiu public prin traversarea trotuarului

• Pentru accesul la parcare se va amenaja o cale de acces cu lățimea de min 3 m.

Toate aceste propuneri arată că NOUA administrație va intra-n conflict cu rechinii imobiliari și va aduce modificări importante privind regimul de înălțime a blocurilor, numărul de apartamente, locurile de parcare, spațiile verzi etc.

Proiectul de hotărâre se află-npregătire și va fi supus la vot de noul Consiliu Local. În perspectivă, Primăria Bistrița a demarat procedurile pentru realizarea unui nou Plan Urbanistic General, care va trasa direcțiile de dezvoltare a municipiului, pe următorii 5 ani…

Citiți și:

2 comments

  1. un mare rahat…..Asta articol e de la tovarasa …de sus …
    Terminati ca rahatul asta de articole…

  2. Serviciul de urbanism este cea mai corupta si incompetenta structura din Primarie! Urbanismul se face ca la nivelul unei comune de munte, unde fiecare care plaseaza plicul construieste ce vrea si cum vrea.