Iarăși ajungem celebri în România cu noua investiție marca Ovidiu Crețu: sensul giratoriu de 1 milion de euro! A-nceput licitația și în 2 săptămâni aflăm firma câștigătoare!

Primăria Bistrița pregătește temeinic o nouă investiție exorbitantă: sensul giratoriu de 1 milion de euro, situat la intersecția străzii Tărpiului cu drumul de centură ! S-a scos la licitație proiectarea, detaliile de execuție și execuția propriu-zisă a acestei investiții, estimată la 1 milion de euro. Din acești bani, aproximativ 600.000 de euro reprezintă relocarea unor rețele electrice subterane, rețele care ulterior vor fi donate către Electrica.

Studiul de fezabilitate elaborat de S.C. ROMGRES SRL Beclean a fost aprobat prin HCL nr. 17 din 2017, cu votul majoritații fidele primarului Ovidiu Crețu.

s9

s8

 

 

 

 

 

 

Devierea liniilor electrice existente în zonă costă 600.000 de euro! Electro-Ursa a făcut calculul și planul de situație! Ioan Peteleu a sesizat șmenul și sugerează că la mijloc ar fi vorba de alte interese!

z24

z231

 

 

 

 

 

 

Aberații: 60% din lucrare reprezintă devieri-rețele! 

– podul costă 194.000 de euro
– sensul giratoriu propriu-zis costă 21.000 de euro
– deviere rețele costă 600.000 de euro.

VEZI Devizul General

 

„Încă un aspect la care vreau să mă refer: stimați colegi, ce ne propune acest proiect? Ne propune un sens giratoriu care costă 21 de mii de euro. Atenție, 21 de mii de euro. Ne propune un pod care costă 184 de mii de euro. Deci repet, ne propune un sens giratoriu care costă 21 de mii de euro, ne propune un pod care costă 184 de mii de euro și ne propune deviere de rețele, din ce am înțeles eu, de 590 mii de euro. Mă întreb: care este rolul nostru, al municipiului? Să investim în deviere de rețele, când vrem să facem un sens de 21 de mii de euro? Sau să căutăm alte soluții care proiectantul nu ni le-a propus, pentru că ele există. ” a completat Peteleu în plenul ședinței ordinare.

„Uitați-vă pe planșe, vedeți cine le face, cine semnează și-o să vă dați seama că există, de fapt, alte interese, nu cele ale traficului în zona respectivă. Dar așa, când venim cu soluții de a muta o instalație electrică sau, eu știu, ce rețele sunt pe acolo de 600 de mii de euro, chiar că-mi pun mari semne de întrebare că, de fapt, nu vrem numai să rezolvăm o problemă de trafic, ci vrem cu totul altceva.” a declarat Peteleu.

Realizarea intersecției are costuri ENORME, generate de existența unor linii electrice subterane care necesită deviere. Soluția propusă:
– devierea a 17 linii electrice subterane de medie și joasă tensiune;
– gruparea și trecerea acestor linii prin 3 canale de cabluri din beton prefabricat
Proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investitii “Sens giratoriu la intersecția străzilor Tărpiului, Drumul Cetății și Livezi” a fost analizat de consilierii locali.

 

s1

s3

 

 

 

 

 

 

s2

s3

 

 

 

 

 

 

 

Costuri ESTIMATIVE, conform studiului de fezabilitate:

– proiect tehnic 26.540 euro
– CONSTRUCTIE POD 183.861 euro.
– Deviere linii electrice subterane: 600.000 euro (conform documentației întocmite de Electro-Ursa).

 

„Sunt peste 30 de linii de medie și joasă tensiune, de la stația de 110 kv – pe aici se alimentează orașul, zonele industriale în stânga – dreapta, e o pădure de cabluri aici . Ideea e de a aduna toate aceste cabluri în trei canale din beton, canale tehnice la care să se poată interveni orișicând în cazul unor avarii, unor defecțiuni, deci acestea se îngroapă, se adună tot și după aceea ne dă voie să facem giratoriu” a declarat ing. Vasile Roșca reprezentant al Direcției de Servicii Publice din cadrul Primăriei Bistrița.

Aproximativ 100.000 de euro sunt costuri cu: studii topo, consultanță, asistență tehnică, organizare șantier din care 50.000 de euro sunt cheltuieli diverse și neprevăzute. Valoarea TOTALĂ a investiției, conform studiului de fezabilitate: 4.120.398 lei (917.132 euro).

Modernizarea intersecției facilitează accesul către strada strategică Tanko – Tănase. Strada Livezi, o fundătură în zona Tărpiului, a prins asfaltul din mai multe considerente: primarul este în relații apropiate cu Dan Tanko, om de partid dar și cu Dumitru Tănase șeful Eurocompozite.

http://www.ziardebistrita.ro/ce-strazi-a-mai-vrajit-ovidiu-cretu-vezi-interesele-din-spatele-unor-asfaltari-din-zonele-cu-vile/

 

s6

 

 

 

 

 

 

 

 

Legea a fost încălcată, deoarece NU există planul B și s-a mers pe o singură variantă, cea care impune devierea rețelelor subterane!

Conform legislației în vigoare, Electrica va prelua în administrare instalațiile nou-realizate, estimate acum la 600.000 de euro, chiar dacă NU contribuie la această investiție ce se vrea a fi realizată de Primăria Bistrița.

Peteleu susține că documentația prezentată trebuia să aibă și planul B, nicidecum să impună o singură soluție, cum s-a întâmplat în studiul de fezabilitate prezentat. Ioan Peteleu susține că a discutat cu conducerea Leoni care ar fi de acord să doneze teren pentru realizarea unui giratoriu în lateral, evitându-se astfel lucrările de 600.000 de euro care impun devierea liniilor electrice subterane .

x2-Copy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Peteleu: „Legea zice în felul următor: scenariile tehnico-economice prin care obiectivele proiectului de investiții pot fi atinse: scenarii propuse – minim două, minim două. Eu nu vorbesc de planșe, de desene și așa mai departe. Nu avem în această documentație două scenarii”

Durata de realizare a obiectivului: Durata de proiectare este de 2 luni iar cea de execuție este de 12 luni și perioada de garanție este de 36 luni.

 

Descrierea investitiei:

Promovarea investitiei a fost aprobata prin Hotarare de Consiliu in cadrul planului detaliat de investitii pe termen lung, privind situatia actuala, necesitatea si oportunitatea promovarii investitiei, precum si scenariul tehnico-economic selectat . Investitia propusa este conforma cu strategia de dezvoltare aprobata de Consiliului local Bistrita.

Situaţia existentă : Având în vedere creşterea semnificativă a valorilor de trafic pe str. Drumul Cetăţii şi str. Tărpiului, existenţa unor importanţi agenţi economici pe str. Tărpiului, care la orele de intrare – ieşire din schimburi generează un flux masiv de autovehicule care duc la blocarea intersecţiei dintre străzile Drumul Cetăţii şi Tărpiului, Primăria municipiului Bistriţa, prin Direcţia Servicii Publice Bistriţa, doreşte realizarea unui sens giratoriu în această intersecţie. – după cum se arată în caietul de sarcini.

 

c21

c0-Copy1

 

 

 

 

Caracteristici principale ale obiectivelor de investiţiei:

– Podul se va realiza din elemente prefabricate din beton rezemate pe fundatii directe din beton, pentru a se putea face racordarea.

– Demolarea puntii prefabricate , a estacadei de sustinere a fostei retele de termoficare, relocarea retelelor electrice conform studiului de coexistenta, îngroparea retelei de gaz.

– Respectand toate aceste standarde si adaptand constructia la situatia existenta, a rezultat o intersectie cu sens giratoriu cu patru ramuri si insula centrala.
–  Se vor identifica toate instalatiile subterane sau aeriene afectate si se vor intocmi documentatii pentru mutarea sau protejarea lor;

Proiectul tehnic şi detaliile de execuţie se vor fi întocmit în conformitate cu tema pentru Studiul de fezabilitate, aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Bistriţa, atașate caietului de sarcini. Beneficiarul va pune la dispoziţia prestatorului şi Studiul de coexistenţă care face parte integrantă din Studiul de fezabilitate aprobat.

 

 

Termen-RECORD pentru licitația de 1 milion de euro! Numai 2 săptămâni până la aflarea firmei câștigătoare! 

 

PROPUNEREA FINANCIARĂ

Ofertantul va elabora propunerea financiară astfel încât aceasta să furnizeze toate informațiile cu privire la preț, precum și alte condiții financiare și comerciale legate de obiectul contractului de achiziție publică. Ofertantul are deplina libertate de a-și prevedea în oferta propriile consumuri și tehnologii de execuție, cu respectarea cerințelor calitative și cantitative prevăzute în Caietele de Sarcini și în alte normative în vigoare, care reglementează executia lucrărilor.

Întocmirea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, asigurarea asistenței tehnice și execuția Obiectivului de Investiţii ” Sens giratoriu la intersecția străzilor Tărpiului este estimat la aproximativ 1 milion de euro. Firmele interesate să prindă această lucrare au la dispoziție 2 săptămâni, data limită de depunere a ofertelor fiind 1 septembrie. Conform devizului general, investiția costă 914.000 euro (3.462.518 lei).

Citiți și: 


page-4006-404x400

Ne-a dat la televizor, la JURNALUL TVR 1! Bistrița, celebră pentru: podul care duce nicăieri, pârtia de schi la soare și pușcăria pentru veverițe!