Știți cât costă o stație de autobus din asta NOUĂ? Aproximativ 4.000 de euro! E mult , e puțin? Oricum, Primăria le-a amplasat aiurea, în mijlocul drumului și mai mult încurcă pietonii! Iar afișul electronic e ne-funcțional!

Stațiile de călători din Bistrița au un aspect necorespunzător. În majoritatea locurilor lipsesc băncile de călători și copertinele iar călătorii sunt lăsați să aștepte în ploaie. Panourile de afișaj sunt prost-amplasate, inestetic și obturează pietonii.

La nivelul municipiului Bistrița, pe cele 14 linii de transport public operate de compania Transmixt există în total 155 de stații de autobuz. În ultimii 10 ani NU s-au realizat investiții majore în modernizarea stațiilor de transport din municipiu. Cu chiu cu vai, Primăria Bistrița a demarat un proiect de modernizare a stațiilor, care se desfășoară foarte lent. 10 stații pe an este ritmul de lucru al administrației locale în privința stațiilor de călători… ceea ce însemnă că va trebui să treacă 15 ani să le înlocuiască pe toate!

METALGAN COMPANY SRL din Olt a câștigat licitația și deja au fost montate primele stații moderne. Au câștigt contractul la 169.000 de lei. Fiecare stație costă 17.000 de lei ( 3.700 de euro/bucată) fără TVA.

Stațiile amplasate aiurea încurcă pietonii! Au comandat stații prea LATE, în loc să prefere o variantă minimalistă, modernă

Cele 10 stații de autobus sunt dotate cu adăposturi realizate pe schelet metalic, îmbrăcat în sticlă securizată de 8 mm, acoperișul fiind din policarbonat curbat. De asemenea, au fost montate bănci și în plus, în aceste stații de autobuz au amplasate panouri electronice de afișaj, cu informații despre autobuzele ce vor trece prin stația respectivă, precum și timpii de așteptare. Sistemul electronic NU funcționează, deși astfel de stații moderne au fost amplasate încă de anul trecut.

Primăria Bistrița NU a sesizat un aspect vital: stațiile de autobus sunt prea LATE și în multe cazuri încurcă pietonii, nevoiți să intre pe carosabil. Se produc situații penibile, în care pietonii vor să treacă, iar călătorii să urce în autobus.

Exista varianta unor stații mai înguste, adaptate perfect trotuarelor din Bistrița, dar acest aspect le-a scăpat urbaniștilor și funcționarilor care au întocmit caietul de sarcini.

VARIANTE de stații înguste , pe care funcționarii Primăriei NU le-au luat în calcul

 

 

Unde vor fi amplasate stațiile moderne, de 4.000 de euro bucata:

– General Grigore Bălan – 2 stații;
– Tărpiului;
– Aleea Bujorului;
– Panait Cerna;
– Calea Moldovei;
– Lucian Blaga;
– Parc Industrial Sărata;
– Poligonului;
– Complexul Wonderland.

De asemenea, alte zece stații de autobuz au fost modernizate anul trecut:

– Bulevardul Independenței vis-a-vis de Big;
– Strada Andrei Mureșanu, în fața blocului 30;
– Strada Ștefan cel Mare, la capătul liniei 1;
– Strada Gării, în fața Policlinicii;
– Bulevardul Independenței, în fața bisericii Sfânta Ana;
– Bulevardul Republicii, la Colegiul Național „Liviu Rebreanu”;
– Strada Alexandru Odobescu nr. 10, după intersecția cu strada Toamnei;
– Strada Împăratul Traian, nr.57;
– Strada Rodnei nr.1, la dispeceratul Transmixt;
– Strada Busuiocului, în Subcetate, vis-a-vis de liceul Logos.

În ceea ce privește panourile electronice de afisaj, în cele zece stații modernizate anul trecut, acestea au fost deja montate, însă pentru moment nu sunt racordate la sistemul de energie electrică și momentan nu sunt funcționale!

Stațiile de călători de 4.000 de euro sunt amplasate AIUREA, în mijlocul trotuarului și în unele cazuri încurcă pietonii. Pare incredibil cum acest aspect a fost ignorat de specialiștii din cadrul Primăriei Bistrița, care puteau copia modelul orașele europene și adapta stații de autobus pentru zonele înguste ale muncipiului!

3 comments

  1. Nu conteaza ce iti iei de banii astia, conteaza ca arata f urat, prost amplasate si prost gandite.

  2. Arata foarte urat orasul cu aceste statii de autobuz

  3. Pai cu bani astia iti cumperi un apartament cu 3 camere