Strada Gheorghe Șincai din Bistrița, închisă circulației până în octombrie

FOTO: Facebook - Grec Laurențiu

Circulația rutieră pe strada Gheorghe Șincai din municipiul Bistrița nu va mai fi posibilă în perioada 18 iulie 2022 – 18 octombrie 2022, a anunțat administrația locală.

”Municipiul Bistrița are în execuție lucrările pentru obiectivul de investiții ”Linia Verde de Transport Public utilizând mijloace de transport cu motor electric sau hibrid cu normă de poluare redusă”. Execuția lucrărilor pentru amenajarea pistelor de bicicliști și a traseului de circulație pentru autobuzele electrice prevăd modificarea unor străzi din municipiul Bistrița și reconfigurarea lor, fapt pentru care aducem la cunoștință cetățenilor: închiderea circulației pentru realizarea părții carosabile, a trotuarelor și a pistelor de bicicliști pe strada Gheorghe Șincai, în perioada 18 iulie 2022 – 18 octombrie 2022”, a anunțat Primăria Bistrița.

În acest sens, municipalitatea face apel la toți participanții la trafic să dea dovadă de înțelegere și să respecte noile reglementări cu privire la devierea circulației.

One comment

  1. Motto:
    „Nu pot încăpea două săbii în aceeasi teacă”
    (Din întelepciunea populară)
    Amenajarea „Coridorului verde de mobilitate urbană în centrul istoric al municipiului Bistrița”, ce prevede amenajarea pistelor de biciclete și a zonelor pietonale întâmpină dificultăti legate de lătimea prea îngustă a străzilor. Singura solutie este amnajarea străzilor de tip „shared-space” (spațiul comun), ceea ce presupune eliminarea unor caracteristici rutiere precum borduri , marcaje , semne de circulație și chiar semafoare.
    Oricum, in oras circulatia auto nu poate fi eliminată total chiar si pe străzile numai cu functie de locuit din zonele rezidențiale.
    De aceea, străzile de tip shared-space crează un sentiment mai mare de nesigurantă, fiind neclar cine are prioritate, șoferii își vor reduce viteza, reducând astfel dominația vehiculelor, odată cu rata accidentelor rutiere și îmbunătățind siguranța pentru alți utilizatori ai drumului.
    Oricum, pentru cei care vor să se apropie de centrul istoric este nevoie și de un inel central de circulatie. In cazul orasului Bistrita inelul central, poate fi realizat pe străzile deja existente. Mai corect este vorba despre închiderea inelului central de circulatie pentru centru istoric sau oraşul vechi alcătuit din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-Roman C.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului.
    Pentru asta ar fi necesară prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si apoi construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    Bulevardele și străzile mai largi care converg spre inelul central vor putea rămâne cu două sensuri de circulatie, în timp ce pe străzile mai înguste se va introduce sens unic. Parctic se vor grupa câte doi străzi, una cu sens unic într-o direcție, iar cealaltă cu sens unic în direcția opusă.