Bâlci de țară, cu de toate: așa arată Zilele Bistriței, varianta de la Viișoara! Încet-încet am devenit un fel de Târg al Lechinței!

Marele Târg al Bistriței este la același nivel de acum 10 ani și se aseamănă cu Târgul Lechinței, organizat tomana, unde țiganii se întâlnesc și își pețesc viitorele neveste. În Heidenfeld găsești de toate: comercianți tuciurii cu marfă low-cost, parc de distracții cu mașinuțe electrice, jocuri mecanice și tot felul de jocuri de prin târguri: rulete, tir cu pușca, lozuri câștigătoare extrase de papagali etc. Locuitorii blocurilor sociale din Viișoara sunt arhi-prezenți la acest eveniment ce se desfășoară în imediata vecinătate a cartierului. Marfa este diversificată, specifică târgurilor de pe sate: blănuri, obiecte kitschoase, oale, vase din lut, gablonțuri. Clienții pot servi mici și alte prăjeli oferite de comercianții prezenți la bâlci.

 

 

b1

b3

 

 

 

 

 

b4

b5

 

 

 

 

 

b6

b7

 

 

 

 

 

b11

b12

 

 

 

 

 

b77

b66

 

 

 

 

 

bb4

b12

 

 

 

 

 

a5

a00

 

 

 

 

 

Consiliul Județean și Primăria Bistrița au finanțat cu 300.000 de euro organizarea Marelui Târg al Bistriței! La Viișoara, rețeta a fost neschimbată: scenă unde evoluează artiști din domeniul folcloric și zonă de bâlci!

Oricum, la spectacolele din Viișoare au venit o anumită categorie de oameni, majoritatea din satele din împrejurimi, dar și pensionari din oraș. Chiar dacă erau adresate altui target, spectacolele folclorice au adunat foarte puțini spectatori și au fost momente penibile pentru artiști, care cântau în fața a 30 de oameni.

h4

h3

 

 

 

 

 

 

În schimb, Pietonalul Liviu Rebreanu a fost arhiplin la concertele lui Horia Brenciu sau Andra.

 

brenciu2

brenciu

 

 

 

 

 

 

Varianta Heidenfeld s-a transformat într-un bâlci sătesc, NU are absolut nicio legătură cu trecutul medieval al orașului și este un eveniment adresat mai degrabă locuitorilor din mediul rural. În cei 10 ani, organizatorii NU au reușit să creeze un brand sau măcar să traseze o direcție pentru Zilele Bistriței și astfel Heidenfeld s-a transformat într-un târg cu accente folclorice, iar an de an numărul celor interesați scade.

Cu toate astea, primarul Ovidiu Crețu și Radu Moldovan au semnat un protocol de colaborare și în 2018 se prelungește distracția de la 9 zile la 2 săptămâni!

 

Citiți și:
a0-Copy

Aproximativ 300.000 de euro pe Zilele Bistriței, varianta 2017 care ține 9 zile. Ovidiu Crețu prelungește distracția la 2 săptămâni, începând cu 2018! Replica primarului e de pus în ramă: “Un popor care renunță la cultură devine populație!”

One comment

  1. Raspandacii si zvonacii sustin ca primarul are un interes direct cu Heidenfeld. Asa o fi ?