„Țircus” pe bani publici! Primarul Crețu zice că Piața Mică va fi reparată în fiecare an, deoarece dalele de piatră sunt prea mari și de aceea se mișcă atunci când trec mașinile. La ieșirea din garanție, Primăria va reface lucrările din bugetul local și se va monta piatră mai mică și mai rezistentă!

Lucrările de modernizare a piațetelor din Bistrița s-au desfășurat execrabil! Deși opinia publică s-a sesizat în multe rânduri încă din timpul efectuării lucrărilor, într-un final administrația Crețu a recepționat proiectul. Constructorul a garantat lucrările și în fiecare primăvară cârpește aleile care se dezmembrează. Va face această operațiune până în 2021, după care garanția expiră și lucrările de cârpire vor fi realizate din bugetul local!

Rampele auto prezintă denivelări și dalele de piatră se mișcă , deși au fost re-construite de câteva ori. În Piața Mică s-a lucrat iarna și cu muncitori necalificați și  de aceea lucrările nu sunt realizate în parmetri optimi.

Pietrele se EXFOLIAZĂ deoarece s-au folosit materiale de proastă calitate!

 

În ce privește lucrările la piațetă, materialele folosite sunt de proastă calitate. Pietrele se mișcă și se exfoliază, lucru nepermis, la nici 2 ani de la recepție! După ce i-a permis constructorului să lucreze-n batjocură, primarul Crețu dă vina pe proiectant! Cică pietrele sunt prea mari și de aceea NU pot fi fixate!

VIDEO:

„Noi avem garanție pe axe.. astăzi am avut o discuție cu conducerea TCI, executantul care a realizat proiectul respectiv… termenul care a fost convenit la noi.. a condus comisia noastră domnul viceprimar Niculae. finalizarea lucrărilor până în 31 mai. Problema NU este de execuție, sau în special NU execuția, ci proiectarea! Dacă în proiect erau prevăzute pietre de dimensiuni mici, ca cele de pe Dornei, cu siguranță ar fi rezitat. Pietrele mari au pârghia mare și în momentul când calcă mașina, asta este! Înlocuirea pietrelor respective NU este fezabilă pe perioada când avem garanția…. 5 ani. Probabil după aceea, pietrele mari vor fi înlocuite cu pietre mai mici. Până atunci o să vină și o să repare în fiecare an… rămâne garanție în continuare!” – a declarat Ovidiu Crețu, primarul Bistriței.

 

 

 

Garanția de 500.000 de euro e la mâna lui Crețu! Tot el a recepționat lucrările prost-executate!

Conform contractului încheiat între Primăria Bistrița și grupul de firme care au executat lucrările, “10 % din valoarea contractului de executare lucrari, fara TVA, si se va constitui prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale sau printr-un instrument de garantare emis de o banca sau de o societate de asigurari. In cazul constituirii garantiei de buna executie prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale ofertantul câstigator este obligat sa deschida la Trezoreria Statului din cadrul organului fiscal competent în administrarea acestuia, un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante.”

Au licitat “la jumate” și asta se vede la calitatea lucrărilor!

La licitație, lucrările de execuție au fost estimate la 33.7 milioane de lei și au fost câștigate la 18 milioane de lei (aproape la jumătate). Tocmai din aceste considerente, calitatea lucrărilor este JALNICĂ În Bistriţa sunt amenajate trei axe turistice care traversează oraşul prin pasaje: Axa Coroanei, Axa Artelor şi Axa Breslelor.

Regenerarea urbană a Centrului istoric Bistriţa, Axa turistică 1,2,3“, este un proiect cu o valoare totală de 44.996.170,67 lei. Acest proiect prevede reabilitarea şi punerea în valoare a pasajelor istorice, construindu-se, astfel, conceptul de axe turistice, cu denumiri care fac trimitere la simbolistica medievală a zonelor vizate: Axa Coroanei, Axa Artelor şi Axa Breslelor. Proiectul de 10 MILIOANE de euro este realizat de SC TCI Contractor General SA din Cluj ca lider, Iasicon din Iaşi, Drum Construct din Zalău, SC Ianus din Sălaj şi SC Renmar din Dej, în asociere.

One comment

  1. Da poate nu ar trebui sa mai circule masinile pe acolo domnu primar… Nu v ati pus aceasta problema domnu primare..asa e in centrele istorice din marile orase europene…