Tot mai multe autovehicule în Bistrița-Năsăud. Parcul auto al județului crește în fiecare an

Parcul auto al județului Bistrița-Năsăud este în continuă creștere, de la an la an numărul autovehiculelelor fiind tot mai mare. De asemenea, în creștere este și numărul persoanelor care obțin permisul de conducere.

Potrivit informațiilor date publicității de  Inspectoratul Județean de Poliție Bistrița-Năsăud, în anul 2019 numărul autovehiculelor a crescut cu circa 8.600 de unități față de cel din anul 2018.

Astfel, dacă în anul 2018 existau 111.093 autovehicule, în 2019 numărul acestora a ajuns la 119.725. Însă, cu toate că acest indicator este în continuă creștere, rețeaua de drumuri a rămas aceeași, astfel că măsurile privind fluidizarea traficului rutier pe parcursul anului trecut au trebuit adaptate la dinamica parcului auto, mai precizează reprezentanții Inspectoratului Județean de Poliție Bistrița-Năsăud, care au organizat sute de acțiuni în trafic în 2019.

De asemenea, în Bistrița-Năsăud s-a înregistrat și o creștere a deținătorilor de permise de conducere, de la 110.782 în 2018, la 113.476 în 2019, un plus de peste 2.600.

ziar de bistrita bn

Câteva date prezentate la mijlocul anului trecut arătau că vechimea medie a parcului de autoturisme din județul Bistrița-Năsăud, în anul 2018, s-a situat la 16,8 ani, cu mult peste media Uniunii Europene, de 11 ani, dar și peste media națională, de 15,4 ani. Datele au fost prezentate  prin intermediul unei analize a Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Vechimea medie a parcului de autoturisme din Bistrița-Năsăud este de 16,8 ani, cu mult mai mare decât media europeană

One comment

  1. Datirită cresterii continue a numărului de autovehicule si aglomerării circulatiei auto, in orasul Bistrita ar fi nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Astfel, unele din străzile cele mai aglomerate ar putea fi reorganizate cu sens unic, pentru a creste numărul de benzi pe sens ceea ce ar duce la o mai bună fluidizare a circulatiei.
    Pe de altă parte, trebuie avută in vedere si realizarea „Liniei Verzi” de transport public intre Viişoara si Unirea, cu mijloace de transport în comun actionate cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă. Pe acest traseu era prevăzută reabilitarea si modernizarea infrastructurii rutiere, cu amenajarea de benzi dedicate transportului public si cu alveole pentru statiile de autobuz.