Tragedie aviatică în România. Un avion MiG-21 și un elicopter militar s-au prăbușit; opt militari și-au pierdut viața

Un avion MiG-21 și un elicopter IAR 330-Puma s-au prăbușit miercuri seara în Dobrogea, în urma acestei tragedii pierzându-și viața opt persoane, a anunțat Ministerul Apărării Naționale. În toate unităţile militare din țară și în cele dislocate în afara teritoriului național vor fi organizate ceremonii militare și religioase de comemorare pentru militarii căzuți la datorie.

Miercuri seara, o aeronavă MiG-21 LanceR din dotarea Bazei 86 Aeriene, care executa o misiune de patrulare deasupra Dobrogei, a pierdut legătura radio cu turnul de control, iar la ora 20:03 a dispărut de pe radar, într-o zonă cuprinsă între localităţile Cogealac şi Gura Dobrogei, județul Constanța.

Au fost declanşate de urgenţă operaţiunile de căutare-salvare, iar un elicopter IAR-330 Puma a decolat spre zona posibilului impact. Însă, la scurt timp după decolare, și elicopterul care a pornit în misiune de căutare-salvare a pierdut legătura radio cu baza în jurul orei 20:44 şi s-a prăbuşit în zona localităţii Gura Dobrogei, la aproximativ 11 km de aerodrom. Pilotul raportase condiții de vreme nefavorabilă și primise ordin să se întoarcă la bază.

În accidentul aviatic în care a fost implicat elicopterul IAR 330-Puma şi-au pierdut viaţa 7 militari.

De asemenea, Ministerul Apărării al României a anunțat că și pilotul avionului MIG-21 de vânătoare a fost găsit decedat. În total, 8 persoane au decedat în această tragedie aviatică.

MApN a publicat și date despre militarii căzuți la datorie în urma prăbușirii elicopterului IAR 330 – Puma:

  • Locotenent-comandor Bogdan Florin, pilot, în vârstă de 41 de ani, angajat din anul 2003, avea la activ peste 1500 de ore de zbor, era căsătorit şi avea trei copii.
  • Locotenent Pătrașcu Sorin, copilot, în vârstă de 27 de ani, angajat din anul 2016, avea 500 de ore de zbor, necăsătorit.
  • Maistrul militar principal Banu Gelu, angajat din anul 1993, în vârstă de 52 de ani, avea la activ peste 1700 de ore de zbor, era căsătorit şi avea doi copii.
  • Caporal cls. a III-a Lateș Cătălin, operator căutare-salvare, 29 de ani, angajat din 2012, căsătorit, doi copii.
  • Sergent Marinescu Ionuț, personal de însoțire medico-sanitar, 43 de ani, angajat din 2002, căsătorit, un copil.
  • Maistru militar cls. I Carp Vlad, 39 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, căsătorit, un copil.
  • Maistru militar cls. a II-a Bosoi Sergiu, 37 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, angajat din 2005, tatăl a doi copii.

De asemenea, MApN mai precizează că a mai decedat și pilotul aeronavei MiG-21 LanceR – căpitanul Costinel Iosif Niță. Pilotul avea 31 de ani, era căsătorit şi nu avea copii. Din anul 2014, îndeplinea funcţia de pilot în cadrul Escadrilei 861 Aviație Luptă în Baza 86 Aeriană de la Borcea. Acumulase peste 570 de ore de zbor, din care aproximativ 420 pe MiG-21 LanceR.

Toate aeronavele de tipul celor implicate în catastrofele aviatice din seara zilei de 2 martie, MiG-21 LanceR, respectiv IAR 330 Puma, au fost consemnate la sol până la elucidarea cauzelor producerii prăbușirilor.

O comisie a Statului Major al Forţelor Aeriene și Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Constanța continuă cercetarea împrejurărilor în care s-a produs accidentul.

Joi, 3 martie, în toate unităţile militare din țară și în cele dislocate în afara teritoriului național vor fi organizate ceremonii militare și religioase de comemorare pentru militarii căzuți la datorie.