După 4 ani se fac doar 5 kilometri (adică sub 10%) din mega-proiectul Poarta Transilvaniei! DIMEX câștigă licitația pentru Drumul Blajului, cu 12.8 milioane de lei!

desen-drum-poarta-transilvanieiPoarta Transilvaniei începe după ce Radu Moldovan a încheiat primul mandat de președinte al Consiliului Județean! Mega-promisiune implică realizarea unui traseu strategic, prin modernizarea unor drumuri existente. “Poarta Transilvaniei”, acum numit DJ 172 D cuprinde localitățile Mureşenii Bârgăului – Lac Colibiţa (cunoscut Drumul Blajului, 5 km), Prundu Bârgăului – Lac Colibiţa (24 km), Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (14,32 km) şi Ilva Mică – Lunca Ilvei – limită judeţ Suceava (42,15 km).

Radu Moldovan a promis încă din 2012 că va realiza un drum strategic ce va dezvolta infrastructura județeană prin conectarea principalelor căi de acces. Poarta Transilvanei se numea acest proiect, care implica modernizarea unor sectoare de drum ce ar dezvolta zona Colibița, zona Bârgău, zona Ilvelor făcând legătura cu județul Suceava.

 

Din primăvară se modernizează Drumul Blajului! Dimex a câștigat licitația cu 12.8 milioane de lei!

 

Tronsonul cunoscut ca Drumul Blajului și are o lungime de 5 kilometri pe drumul judetean DJ 172 D, km 0+000 – 5+115 Colibita. Drumul Blajului face legătura din DN 17 cu Colibița, un drum strategic ce permite accesul dinspre Mureșenii Bârgăului spre Lac.

DIMEX 2000 COMPANY S.R.L a câștigat licitația și va moderniza acest drum. 12.8 milioane de lei este valoarea la care a fost atribuit contractul! Locul principal de executare: pe drumul judetean DJ172D, km 0+000-11+578, Muresenii Bargaului (DN17) – Lac Colibita -Colibita, tronson 1, km 0+000 – 5+115. Lucrările au fost estimate la 20 de milioane de lei, dar oferta cea mai mică a venit din partea DIMEX, firma care a câștgiat până la urmă acest contract.

Pe Drumul Blajului sunt 2 poduri care necesită lucrări de reabilitare și 3 versanți care necesită lucrări de consolidare. Modernizarea acestui drum implică lucrări complexe, deoarece terenul prezintă alunecări pe mai multe porțiuni.

blaj1

blaj2

 

 

 

 

blaj4

blaj3

 

 

 

 

 

 

 

Al II-lea tronson, din Colibița, pe baraj prin localitatea Bistrița-Bârgăului până la intersecția cu DN 17 este pregătit să fie depus pe Programul Operațional Regional.

 

Speranțe de 30 de MILIOANE de euro pe varianta SCURTĂ a Porții Transilvane: Bârgău – Colibița și drumul peste Strâmba!

r5-4001

blajului-1

 

 

 

 

 

 

 

 

Poarta Transilvaniei, cu care Radu Moldovan a început primul mandat era un proiect cu o lungime de aproximativ 85 de kilometri, estimat din START la 90 de milioane de euro. După 4 ani, s-a depus spre finanțare europeană o variantă mai scurtă, care are în total 45 de kilometri! Era singura soluție pentru a spera la finanțare europeană, deoarece s-a impus o sumă maximă de 50 de milioane de euro pentru fiecare drum.

Dacă se vor ccesa fonduri europene se va realiza jumătate din Poarta Transilvaniei, respectiv drumul Bistrița Bârgăului – Colibița și varianta “pe Strâmba” ce leagă Josenii Bârgăului de Ilva Mică și Ilva Mică – Măgura Ilvei. Total: 45 de kilometri.

 

Citiți și:

 

8-400-e1478866120801Te crucești: auzi cum vorbește Radu Moldovan la T.V! Cică Guvernul plătit de Soroș NU vrea să facă Drumul Transilvaniei și îi bagă bețe-n roate! 🙂

http://www.ziardebistrita.ro/vrajeala-transilvaniei/

One comment

  1. Dacă „omul” atâta poate, ce aveți cu el ? Așa a fost el informat ” de la centru ,” înainte de alegeri ,că SOROȘ acesta este un fel de bau bau, culmea, după alegeri ” centrul ” a uitat de el.